Gyorsul a Model S és X töltése

Tesla tulajdonosnak lenni számos szempontból jó. Az egyik ilyen, hogy az autónk lassabban avul, mint egyéb gyártók típusai, ugyanis egyes fejlesztéseket utólag, szervizlátogatás nélkül, interneten történő szoftverfrissítéssel a régi tulajdonosok is megkapják. Többször előfordult már, hogy az autónak növekedett a hatótávolsága vagy gyorsult a töltési sebessége. Ezúttal utóbbiról számolt be az Electrek.

A töltési teljesítmény növelése a Model S és X tulajdonosokat érinti. A legutóbbi (2020.24.6) szoftverfrissítés telepítését követően Supercharger használata esetén a maximális töltési teljesítmény 225 kW-ra emelkedik, természetesen csak Supercharger V3 használata esetén. Egyelőre nem ismert, hogy pontosan melyik autók kapják meg a teljesítménynövelést. Európa első V3-as Supercharger állomását, amely egyben az 500. európai Supercharger volt, 2019 decemberében nyitották meg Londonban.

A ma kapható Tesla modellek maximális töltési teljesítménye az alábbi.

  • Model 3 (Standard Range Plus, a 2019.36.1 szoftverfrissítést követően): 170 kW (korábban 100 kW)
  • Model 3 (Mid Range, 2019.40.1.1 szoftverfrissítést követően): 200 kW (korábban 120 kW)
  • Model 3/Model Y (Long Range változatok): 250 kW
  • Model S/Model X (Long Range „Raven”): 200 kW (egyes példányok a 2020.24.6 szoftverfrissítést követően 225 kW-ra is képesek)
EZT OLVASTAD MÁR?  Saját divíziót kaptak a PSA Group elektromos autói

Tesla Supercharger töltőoszlopok maximális teljesítménye:

  • Supercharger V2: 150 kW (eredetileg 120 kW volt)
  • Supercharger V3: 250 kW

Fontos megjegyezni, hogy a csúcsértéket a Teslák csak egy viszonylag szűk tartományban tudják elérni. A töltőoszlopoknál nem csak a maximális teljesítmény, hanem a feszültséget és az áramerősséget is figyelembe kell venni. Ez az oka, hogy egy Tesla Model 3 a 250 kW maximális teljesítményű Supercharger V3 töltőn gyorsabban tölt, mint egy 350 kW teljesítményű Ionity töltőoszlopon. Ahogy az alábbi görbén látható, amíg egy Model 3 SuC v3 esetén a 10%-20% tartományban 200 kW feletti teljesítménnyel töltődik, addig Ionity töltőn a nagyobb elméleti maximum ellenére 200 kW alatt marad a teljesítmény, igaz ezt a 10%-40% közötti tartományban végig megközelíti.

Tesla Model 3 töltési görbe Supercharger v2 és v3 töltőoszlopon (forrás: Electrek)

A Tesla tulajdonosok számára a folyamatosan bővülő Supercharger használat teszi igazán egyszerűvé a hosszabb villanyautós utazásokat. Az autók navigációjában a célállomást megadva az autó megtervezi a tulajdonos helyett a szükséges töltéseket, tájékoztat a töltési időről. A töltőhöz közeledve beállítja az akkumulátor hőmérsékletét az ideálisra, hogy a töltés a lehető leggyorsabb lehessen, valamint utazás közben arra is figyelmezteti a járművezetőt, ha nem elég takarékosan vezet (azaz túl gyorsan hajt), így esetlegesen veszélybe kerülhet a következő töltőpont elérése.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ez a baj a 22 kW-os AC gyorstöltéssel
A koronavírus hatása a Tesla Supercharger kihasználtságán is egyértelműen látható volt. Elon Musk tegnap közzétett információi szerint azonban hamarosan eléri a kihasználtság a világjárvány előtti értékeket.

 

Elektromos autót használsz?