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 A múlt hét folyamán a Tesla elkezdte kiküldeni az Early Acces tulajdonosoknak az első komolyabb frissítést az áprilisban megjelent Traffic Light and Stop Sign Control funkcióhoz, ami a kereszteződésekben való önálló döntéshozatalt tanítja az Autopilot rendszernek. A kereszteződésekben egy jóval bonyolultabb szituációval kell megküzdenie az autó mesterséges intelligenciájának, mint az autópályán, így az autógyártó csak apró lépésekben bővíti a rendszer képességeit: a múlt heti frissítésig az autó zöld lámpánál sem hajtott be önállóan a kereszteződésbe, a sofőrnek a gyorsítópedál lenyomásával jeleznie kellett, hogy ezt biztonságosan megteheti. (Leszámítva persze azokat az időket, amikor fogalma sem volt az Autopilotnak a jelzőlámpa működéséről.) Ezt látja a Tesla Autopilot Mostantól erre nincs minden esetben szükség, és már meg is jelentek az első videók arról, pontosan hogyan is működik a funkció. Mint a Tesla által a frissítéshez kiadott leírásból is kiderül, továbbra is vannak limitációk, például a jármű nem lehet kanyarodósávban, és lennie kell előtte egy másik autónak. Ezeket az alábbi videó is megerősíti: a Tesla gond nélkül boldogul a zöld lámpákkal egészen addig, amíg túl nagyra nem nő a távolság az előtte haladó járműtől. A vállalat ennél a frissítésnél is hangsúlyozza, hogy a biztonság fenntartása továbbra is a volán mögött ülő személy feladata, akinek bármikor azonnal át kell tudnia venni az irányítást az autótól. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!