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 A tisztán elektromos hajtáslánc befogadására is alkalmas, B-, és C-szegmens számára tervezett Common Modular Platform (CMP) 2018-as bevezetése egy teljesen új világot nyitott ki a PSA Csoport előtt: ez tette lehetővé, hogy új generációs modelljei villanyautóként is megjelenhessenek, függetlenül attól, hogy a jármű a Peugeot, Citroën, DS, vagy az Opel/Vauxhall márkajelzését viseli. A francia autógyártó konszern az utóbbi időkben látványosan felgyorsította elektromobilitási offenzíváját, ami elsősorban az EMP2 padlólemezes kisteherautók és mikrobuszok kínálatában érhető tetten, de azért a személyautók között is lehet válogatni: a DS-nek ott a 3 Crossback E-Tense, a Peugeottól a e-208-as és e-2008-as villanyautókat lehet hazavinni, az Opelnél pedig egyelőre a Corsa-e modellel kell beérni, de hamarosan elérhetővé válik a nemrég bemutatott Mokka-e is.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 Új villanyautót mutatott be az Opel A sorból a Citroën lóg ki, melynek villanyautós táborát egyedül a városi keringésre épített C-Zero erősíti (de ezt a modellt is még Mitsubishi i-MiEV néven ismertük 10 évvel ezelőtt), ehhez csatlakozik majd az Ami névre keresztelt törpeautó, ami szintén nem fogja tömegek igényeit kielégíteni. Magyarán a gyártónak szüksége lenne egy szélesebb körben használható villanyautóra. Ezt a szerepet öltené magára az ë-C4. Az új C4-es a vállalat kompakt ferdehátúinak 10. generációját képviseli, amely immáron 92 éves hagyománnyal rendelkezik. A legelső C4-es 1928-as bevezetése óta több népszerű modellt is piacra dobott a Citroën, melyekből összesen közel 12,5 millió példányt adott el. A divat persze most is felülírja az általánosnak vélt besorolást, hiszen már a sorozat előző tagja, a C4 Cactus is inkább a crossover karosszéria-kialakítást követte, és ez a vadonatúj C4-esnél sincs másképp – a tágasabb, terepjárósabb forma gyaníthatóan több vásárlót fog vonzani. Az alváz megemelésével a szemmagasság 1,22 méterre került, amelyhez 4360 mm-es hossz, 1800 mm-es szélesség, 2670 mm-es tengelytáv, és 1525 mm-es autómagasság társul. A csomagtér szempontjából ez azt jelenti, hogy 380 liternyi cuccot kényelmesen be tudunk pakolni a csomagtartóba, de ha ez nem elég, akkor a hátsó ülések ledöntésével akár 1250 liter is rendelkezésre állhat. A hagyományos C4 és az elektromos ë-C4 között dizájnban semmiféle különbség nem látható, a villanyautó még a hűtőrácsokat is megtartotta, kedvezve a hagyományosabb külsőt preferáló vásárlóknak. A dizájn egyébként egyáltalán nem mondható egyszerűnek, különösen a V-alakú LED fényszórók és hátsó lámpák miatt, amik egy igazán erőteljes, szigorú karaktert adnak az autónak. Az elektromos hajtáslánc azt hozza, amire számítottunk az unokatestvérek specifikációit ismerve, azaz a villanymotorból 100 kW (136 lóerő) teljesítmény és 260 Nm azonnali nyomaték érhető el, bár a Sport módban elérhető 9,7 másodperces 0-100-as gyorsulás némileg elmarad a többi modell eredményétől. A sebesség 150 km/h-n tetőzik. Az akkumulátor bruttó kapacitása 50 kWh, ami WLTP ciklus szerint mérve 350 kilométeres hatótávot biztosít. DC hálózaton a töltés maximálisan elérhető teljesítménye 100 kW, sebessége pedig 10 kilométer percenként, így nagyjából fél óra szükséges ahhoz, hogy 80%-os töltöttséget érhessünk el. AC-n alapfelszereltséggel körülbelül 7,5 órával kell számolni, de ez 5 órára rövidíthatő az opcionális 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltővel. A Citroën tervezői nemcsak a külső, hanem az utastér megrajzolásának is új irányból indultak neki. Kifejezetten érdekes látványt nyújt a 10 colos érintőkijelző, melyen például a multimédiát, telefont, légkondit, és navigációt lehet elérni, akár hangalapú vezérléssel is. Az autóban húszféle vezetéstámogató rendszer kapott helyet. Az sajnos nem derült ki a sajtóanyagból, hogy mikortól válik rendelhetővé a Citroën ë-C4, de remélhetőleg ősznél tovább nem kell rá várni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!