HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Új villanyautót mutatott be az Opel

Az új Opel Mokka egy hatalmas lépés a 2012 óta gyártott első generációhoz képest, mind formatervben, mind technológiában. A B-szegmens kompakt slágerautója nemcsak egy teljesen új, a korábbitól radikálisan eltérő dizájnt vezet be a németek palettájára, hanem ez az első modell is egyben, amely már a piaci bevezetés első pillanatától kezdve elérhető lesz tisztán elektromos változatban. A Mokka-e persze nem az Opel első villanyautója, hiszen már a Corsa is megkapta a kibocsátásmentes hajtásláncot, ott viszont az “-e” utótagot viselő típus csak a hagyományos testvérek után jelent meg.

Az Opel már előre megígérte, hogy a jövőbeni modelljei számos stílusjegyet örökölnek a 2018-ban bemutatott GT X Experimental koncepciótól, de ekkora hasonlóságra valószínűleg senki sem számított. A tervezők ugyanis nem stílusjegyeket vettek át, hanem fogták az egész tanulmányt, és apró módosításokkal kifaragták olyan formára, ami az utakon is engedélyezett és praktikusan használható.

Ez viszont egyáltalán nem baj, hiszen az új Mokka egy vizuális felüdülés az előző nemzedék túlzottan lekerekített, unalmas vonalaihoz képest – egy divatos, modern külsejű, kissé crossoveresre emelt autó lett belőle. A CMP (Common Modular Platform) padlólemez új változatával ráadásul 120 kilóval is könnyebb lett elődjénél a hagyományos változat, valamint 12,5 centit a hosszúságából is veszített.

Ezt az új stílusvonalat egyébként a későbbiekben is követni fogja az Opel, a legújabb IntelliLux LED mátrix fényszórókat felvonultató „arcnak” nevet is adott a gyártó: ez az Opel Vizor, ami más modelleken is visszaköszön majd. A megújulás az utastérben is folytatódik, ahol az Opel Pure Panel műszerfal két széles, 10 és 12 colos kijelzője várja a vásárlót Multimedia Radio és Multimedia Navi rendszerekkel, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással.

Aki nem elégedett az Opel Corsa-e hajtásláncainak tulajdonságaival, és a Mokka-etől várt valami újdonságot, az most csalódni fog: a meghajtás teljes egészében ugyanaz. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) 260 Nm maximális nyomatékkal, a végsebességet pedig 150 km/h-ra korlátozza az elektronika.

Az akkumulátor is ugyanaz a bruttó 50 kWh-s, nettó 47 kWh-s csomag nyolc év garanciával, és a WLTP-ben megadott hatótávban is csak néhány kilométernyi különbség van: a Mokka-e körülbelül 322 kilométert megy el egy töltéssel. A fedélzeti töltő alapesetben egyfázisú, de extraként kérhető háromfázisú 11 kW-os technológia a gyorsabb AC töltéshez. DC hálózaton 100 kW a legnagyobb elérhető töltési teljesítmény, egy 80%-os töltés az erre alkalmas berendezésen körülbelül fél órát vesz igénybe.

Az új Mokka valamikor a nyár vége felé válik rendelhetővé, de a kereskedésekbe csak 2021 elején érkezik meg.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.