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 Tegnap előtt már jeleztük, mára megcsinálták – messze az elemzői várakozásokat túlszárnyaló eladásokat mutatott fel a Tesla. A Wall Street elemzőinek várakozásait összesítő Factset jelentése szerint 72.000 autó kiszállítását várták a szakemberek, a Tesla pedig ezzel szemben 90.650 autót értékesített a második negyedévben. Nem kizárt, hogy a profit is meglesz. Karnyújtásnyira van a Teslánál a meglepetés Sok vagy kevés? A Tesla eladási számainál fontos megjegyezni, hogy a kiszállítások és az eladások/értékesítés szinonimák a cég esetben, mivel csak a kiszállított és a vevőknek átadott, teljesen kifizetett autókat számítják ide. A másik lényeges szempont, hogy alapvetően mindig igyekszünk az adott negyedévet az előző évek azonos időszakával összehasonlítani, mivel az eladások meglehetősen ciklikusak. Természetesen ezeket a számokat befolyásolják új termékek bevezetései és gyártásuk felfuttatása, illetve jelen esetben a koronavírus okozta problémák is. Ha azt nézzük, hány autót adott el a Tesla tavaly ilyenkor, akkor azt látjuk, hogy 5 ezerrel többet mint idén. Normál esetben ez igen rossz hír lenne, azonban a jelenlegi helyzetben ez rendkívül erős adatnak számít. Az európai adatokról is fogunk majd vészjósló írásokat olvasni a következő hetekben, de érdemes emlékezni rá, hogy teljesen logikus és várható volt a visszaesés kontinensünkön. Mivel az Amerikából Európába illetve Ázsiába szállítás 20-22 napnyi hajóutat szokott jelenteni, a Tesla mindig az időszak első 5-6 hetében gyárt ezen ügyfeleknek, utána már csak Észak Amerikára fókuszál, hogy még a negyedéven belül kiszállítsák a megrendelt autókat. Most, pont ebben a 6 hétben állt a gyár, így kisebb csoda, hogy 2-2 hajó elért Ázsiába illetve Európába. Azonban normál esetben 12-16 szokott jönni, így most csak a márciusban a koronavírus miatt bennragadt autókat tudták átadni/eladni. Ez abszolút nem indikatív a normális Európai megrendelésszámot illetően. Míg a legtöbb autógyártó erre a negyedévre 20-30%-os visszaesést prognosztizál, addig a Teslánál ez csak 5% volt. Azt sem árt elfelejteni, hogy a cég központi, fremonti gyára, ahol az összes S, X, Y, illetve a Kínán kívüli piacokra szánt Model 3 készül, ebben a negyedévben 6-6,5 hétig zárva volt. Magyarul az időszak pontosan felében egy darab autót sem tudtak itt gyártani. Ennek ellenére több mint 2 ezerrel több autót adtak el mint az előző 3 hónapban és csak 5 százalékkal maradtak el tavalyhoz képeset. A cég egyébként a fentieknek megfelelően 20 ezerrel kevesebb autót gyártott mint a januártól márciusig tartó időszakban, de akkor csak 1 hétnyi termelés esett ki, most pedig több mint 6. Hogy mégis közel 8 ezerrel több autót tudtak eladni, mint amennyit gyártottak, az annak köszönhető, hogy az előző negyedév végén, a koronavírus miatt, több mint 14 ezer autójuk volt kiszállítás alatt. Száguld az árfolyam Nem csak mi, de más lapok is cikkeztek arról az elmúlt napokban, hogy mennyire erős negyedéve lesz a Teslának, így a cég részvényeinek árfolyama már 2 napja eszeveszetten száguld felfelé. Bár a professzionális elemzői várakozásokat 25%-al meghaladták a tényadatok, érdemes megjegyezni, hogy az egyik legprofibb amatőr Tesla statisztikus, Troy (@TroyTeslike), ismét kitett magáért és, ahogy már szinte rendszeresen, 1% pontossággal megbecsülte az adatokat. 30 June 2020 Tesla updates, Part 5/5 My Tesla delivery estimate for Q2 2020 is 89,600 units. pic.twitter.com/xMkbUV6fqQ — Troy Teslike (@TroyTeslike) June 30, 2020 A remek eladási eredmények hatására a TSLA részvények az elmúlt napok hegymenetére is rátettek és 1200 dolláros árfolyam felett nyitottak. A cég most pár napja volt, hogy 10 éve lépett a tőzsdére – a kezdő árfolyam 17 dollár volt. Forrás: Yahoo Finance Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!