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
auto
2024. 04. 16. kedd

Felpörgetik a BMW i3, meghosszabbítják a VW e-Golf gyártását

elektromos autó

A BMW i3 és a Volkswagen e-Golf modellek egyike sem újdonság a villanyautó piacon, a vásárlói igények azonban olyan tempóban növekedtek az utóbbi hónapokban a két típusra, hogy a gyártó mindkét esetben a gyártás felpörgetése, illetve meghosszabbítása mellett döntött, írja az Automobilwoche.

Nagyobb akkut kap és 2024-ig gyártásban marad a BMW i3

A német környezetvédelmi bónusz szempontjából a fenti két típus a legnépszerűbb autók között van, ezért a BMW lemondott a szokásos nyári leállásról a lipcsei üzemben, ahol az i3 gyártása folyik, ezen kívül hosszabb műszakokkal és rövidebb szünetekkel a napi 114 darabról 130 példányra pörgeti fel a gyártást. A gyár szóvivője elmondta, hogy egyelőre egy műszakban folytatódik az elektromos modell gyártása, de ha a trend nem változik, akkor megfontolják a második műszak bevezetését is, így a későbbiekben akár napi 200 darabot is gyárthatnának. A BMW tervei szerint a jelenlegi i3 modell 2024-ig marad gyártásban.

Közeleg az ID.3, csökken az e-Golf ára

A Volkswagen eredetileg nyár végére tervezte az e-Golf gyártásának befejezését, amit később novemberig meghosszabbítottak, a legfrissebb hírek szerint azonban még tovább, egészen idén karácsonyig folytatódik a sikeres modell gyártása. Ezen kívül a jelenlegi napi 74 darabos termelést 80-ra növelik. Az utolsó hónapokban az autót kizárólag német piacra gyártják, exportra nem. Januárban a drezdai üzemet három hétre bezárják, hogy befejezzék az ID.3 gyártásra történő átállást. Az új modellt jelenleg még csak Zwickauban gyártják, de a Volkswagen a következő években fokozatosan egyre több gyárat készít fel az MEB platformos autók előállítására.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.