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 Debrecenben szeptember elsején megkezdődött a kormány által kezdeményezett és támogatott Zöld busz program demonstrációs szakasza, közölte az MTI. Az alföldi nagyváros az első helyszín, ahol a zöld busz program keretében a helyi utasok kipróbálhatják a csendes és füstmentes tömegközlekedést. A teszt során egy Mercedes-Benz e-Citaro típusú elektromos autóbusz közlekedik Debrecenben, amely egy hónapon keresztül térítésmentesen használható. A tisztán elektromos busz egy feltöltéssel több mint 200 kilométert tud megtenni. Szeptember 3-án indult első útjára Debrecen és Felsőjózsa városrész között az elektromos Mercedes busz (fotó: MTI/Czeglédi Zsolt) A zöld busz programon kívül a kormány további ösztönzőket alkalmaz az elektromos járművek arányának növeléséhez. Ezekről is beszélt tegnap Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Zalaegerszegen, a MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján. A miniszter elmondta, hogy a rövid idő alatt kimerült ötmilliárdos keretet további 800 millió forinttal egészítették ki, hogy mindenki, aki még a lezárás előtt benyújtotta a pályázatát megvásárolhassa elektromos járművét, valamint megerősítette azt, a dr. Kaderják Péter államtitkár által az Elektromos Járművek Világnapján közölt információt, amely szerint az igényeket látva jövőre újra számíthatunk járművásárlást ösztönző állami támogatásra. Jövőre indulhat újra a villanyautók állami támogatása Palkovics László a ZalaZone Járműipari Tesztpályáról kifejtette, hogy jövő nyárra a pálya nagyobb része elkészül, a már megvalósult elemeken jelenleg is folynak autótesztelések. A pálya 2023-ig kiegészül még a Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg közötti M76-os autópályával, ami „high-tech útvonal” lesz az elrendezése és a funkciói alapján. A miniszter elmondta, hogy a járműipar számos kérdésre keresi a választ, a kihívások között szerepel a zéró kibocsátás, a fenntarthatóság, a megújuló üzemanyagok fejlesztése, a vevői igények változása, a versenyképesség fenntartása, illetve a kereskedelmi „háborúk” és a műszaki kihívások kérdése, amelyek rendkívül gyorsan változnak. A közlekedési rendszer az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó – mondta, és emlékeztetett rá, hogy Magyarország is vállalta a gazdaság karbonsemlegességét 2050-re, aminek költsége várhatóan 55 ezermilliárd forint. Az Európában is elsőként elfogadott magyar klímavédelmi törvény egyik legfontosabb eleme éppen a közlekedés átalakítása a klímakövetelményekhez igazodóan. Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter a MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján a ZalaZone Jármûipari Tesztpályán (2020.09.10, fotó: MTI/Varga György) A klímavédelmi célok eléréséhez kiemelt terület az elektromobilitás, beleértve a zöld rendszámos autók elterjesztését és a zöld busz programot. A jövőbeni tervekről a miniszter említette a hamarosan elinduló elektromos kerékpárok (pedelec) vásárlására igényelhető állami támogatási programot, és azt is elmondta, hogy szükség van a zöld rendszám feltételeinek módosítására, amellyel már több mint 20 000 jármű közlekedik az országban, illetve azt is el kellene érni, hogy euró 3-as, 4-es szintűnél alacsonyabb besorolású motorral rendelkező járművek lehetőleg ne legyenek a hazai utakon. A kormány ösztönzi a bioüzemanyagok használatát és gyártását, hogy a közlekedéshez használt energia 10 százaléka megújuló energiaforrásból származzon. A hazai energiapolitikában a hidrogénnek is kiemelt szerepet szánnak, de nemcsak a járművek meghajtásában, hanem az ipar más területein is – tette hozzá Palkovics László. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!