Az év elején bemutatott Precepttel házon belüli dizájnforradalmat robbantott ki a Polestar. A svéd-kínai autógyártó azt akarta bizonyítani, hogy a Volvóval való szoros kapcsolat ellenére lehetnek saját elképzelései autóinak stílusát illetően, amiket a jövőben megjelenő modelljein alkalmazni is fog. Az anyavállalattól való vizuális eltávolodás annyira jól sikerült, hogy az internet népe követelni kezdte az autó megvalósítását. A rengeteg pozitív visszajelzést a vállalat a ma kezdődő Pekingi Autószalonon egy jó hírrel jutalmazta meg: bejelentette, hogy gyártásba viszi a koncepciót. Elképesztő a Polestar új villanyautója 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 Thomas Ingenlath vezérigazgató állítja, hogy a Preceptet a kezdetektől fogva csak egy bemutatóautónak szánták, de a sajtóban megjelent beszámolók és hozzászólások egyértelművé tették, hogy az emberek imádják a dizájnt, és az autónak nagy sikere lehet a piacon. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a gyárból távozó villanyautó a lehető legjobban hasonlítson a 2020-as Genfi Autószalonra készített tanulmányra, beleértve azt az innovatív és fenntarthatónak szánt anyaghasználatot, amiben a Precept jeleskedik. Csinos sportterepjárónak ígérkezik a Polestar következő villanyautója A járműben prezentált megoldásokhoz való ragaszkodásnak van egy hátránya is, mégpedig az, hogy az elkövetkezendő legalább három évben biztosan nem látjuk az utakon a négyajtós szépséget. Hosszú időbe telik ugyanis bebiztosítani azt, hogy a koncepció formabontó stíluselemeinek, valamint a műanyagot minél inkább nélkülöző, és újrahasznosított anyagokból előállított belső részek készen álljanak a sorozatgyártásra. Gondolhatjuk, hogy a Preceptet nem minden villanyautóra vágyó vásárló engedheti majd meg magának, s ezért a Polestar nem is tervez tömeges gyártást óránként 30-60 megépült példánnyal. Ellenben olyan limitált szériás termelésről sincs szó, mint amivel a márka első autója, a plug-in hibrid Polestar 1 piacra került – valahol a kettő közé illeszkedik be a sportos GT, évi maximum néhány ezer darabbal. A fejlesztés során még megőrzi jelenlegi nevét a villanyautó, de az értékesítéskor már követni fogja a cég által használatos számozást. Hogy hányas számot kapja, az azon múlik, hogy a többi modellhez képest mikor érkezik meg a piacra. Műszaki adatokkal már a tanulmánynál is csínján bánt a Polestar, és azt sem tudjuk, hogy a végleges változatot mi fogja hajtani, de Ingenlath versenyképes hatótávot és sportautókra jellemző teljesítményt ígér. A gyártásnak egy új kínai létesítmény ad otthont, ahol karbonsemlegesen épül majd az autó. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!