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 Akár már 15.900 euróért is hozzá lehet majd jutni Olaszországban a Fiat 500 márciusban bemutatott legújabb generációjához, árulta el Oliver Francois, a márka elnöke, miután a teljes modellcsaládról lerántotta a leplet tegnap Torinóban. Régóta ismeretes, hogy a városi közlekedéshez ideális kisautó elsőként bemutatott változatához a közeljövőben kisebb tudású típusok is csatlakoznak, melyek némileg barátságosabb árcédulával örvendeztetik meg a vásárlókat. Mint most kiderült, legolcsóbban 25.900 eurós indulóáron lesz elérhető a modell hazai piacán, ám ez az olasz 6000 eurós állami támogatással 19.900 euróra csökkenthető. Igen ám, de ezen felül azok a vevők, akik egy öreg autót leadnak selejtezésre, további 4000 eurós támogatásban részesülnek, így a villanyautó ára akár az előző nemzedék benzines meghajtású típusának vételára alá is bevihető – tette hozzá az igazgató. Csak elektromos lesz az új Fiat 500-as Az elektromos csöppség három teljesítményfokozattal készül, a belépő szintű az Action nevet viseli. Ezt azoknak szánja a Fiat, akik elsősorban a városon belül autóznak, naponta átlagosan 50 kilométert, így nincs szükségük ennél sokkal nagyobb hatótávért többet fizetni. A leggyengébb 500-as villanymotorja 70 kW leadására képes, gyorsulása 9,5 másodperc 0 és 100 km/h között. A 23,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral a WLTP hatótávolság 240 kilométer fölé is nőhet, ha kizárólag városban megy az autó, de a 135 km/h-s végsebesség megengedi, hogy autóutakon, vagy akár autópályán is megjárassa a tulajdonosa. Kombinált ciklusban körülbelül 180 kilométert tehet meg egy töltéssel az autó az európai szabvány szerint. Ez a típus DC hálózaton maximálisan 50 kW-tal tölthető, AC-n pedig 3 kW-tal, de a vásárlóknak lehetőségük van három fázisra (11 kW-ra) bővíteni opcionálisan. Keménytetős változatban is bemutatkozott a Fiat 500 Vezetéstámogató rendszerekben már itt sincs hiány, a Drowsy Driver Detection figyeli a sofőr koncentráció-képességét, a Lane Keep Assist a sávtartásban segít, az Traffic Sign Recognition a jelzőtáblákat olvassa és sebességet javasol, de az automata vészfékezés is az alapfelszereltség része. Az Action halogén fényszórókkal és 15 colos felnikkel indul el a vásárlóihoz, akik kulcs nélkül, egyetlen gombnyomással be tudják indítani az autót. Az utastérben egy 7 colos TFT képernyőről olvashatók le a menetinformációk, központi kijelző ezen típusban nincs standardként. Aki ennél többet szeretne, az választhatja a Passion elnevezésű változatot, melyet a már megismert specifikációk jellemeznek, 320 kilométeres kombinált hatótávval (460 km városban) a WLTP szerint, és 85 kW villámtöltéssel. A motor teljesítménye itt már 87 kW (220 Nm nyomatékkal), és a végsebesség is 150 km/h-ra kúszik fel, a gyorsulás pedig fél másodperccel jobb, mint az Action esetében. A 15 colos felnik maradtak, ám az utastérbe már bekerült egy 7 colos, UConnect 5 infotainment rendszerrel kiegészített, és Wireless CarPlay-t/Android Autót támogató központi kijelző. Itt az öngyilkos ajtós Fiat 500 A Fiat 500 családfője az Icon nevet viseli, mely hajtásláncban osztozik a Passionnel, de felszereltségben jóval felülmúlja azt. Az infotainment rendszerhez itt már egy 10,25 colos érintőképernyőn lehet hozzáférni, és beszédfelismerő funkció is található benne. A keréktárcsák is kicsivel nagyobbak, 16 colosak. A gyártó nem említ akkuméretet, de a márciusi híreket visszaolvasva kiderül, hogy 42 kWh dolgozik a csúcsváltozatban, az azonos teljesítmény és hatótáv miatt bizonyára ez a Passionre is igaz. A Fiat 500-as három karosszéria-kialakítással kerül piacra: keménytetős ferdehátúként, ebben az esetben a kétajtós (csomagtartó-ajtó nélkül számolva) opció mellett egy praktikusabb, öngyilkos ajtós megoldás is választható, valamint lenyitható tetejű kabrióként. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!