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 Prémium márka lévén a DS kevésbé ismert idehaza, mint a PSA többi autómárkája, de az anyavállalat technológiájával az elektromosítás már nála is megindult. Kínálatából a DS 3 Crossback E-TENSE tisztán elektromosként, a DS 7 Crossback E-TENSE 4×4 pedig konnektoros hibridként is elérhető. A hálózatról is tölthető modelljeinek táborához csatlakoznak most az új DS 9 plug-in hibrid változatai. A franciák elmondása szerint a formás szedán az EMP2 padlólemez legújabb verziójára (EMP2 V2.3) került, amely minden korábbinál nagyobb tengelytávolsága miatt páratlan belső teret kínálhat vásárlóinak. A család legerősebb tagja a DS 9 E-TENSE 4×4 360, amelynek hajtáslánca egy 110 és egy 113 lóerős villanymotorból, valamint egy 200 lóerős PureTech benzinmotorból áll. Ezek együttes teljesítménye 360 lóerőn tetőzik 520 Nm maximális nyomaték mellett. Ennél a változatnál különleges 20 colos könnyűfém-felnik, és fekete féknyereg hangsúlyozza a sportosságot. A másik konnektorról tölthető típus az E-TENSE 225 nevet viseli, ennek értelemszerűen alacsonyabb a teljesítménye. Bár a DS sajtóanyaga nem említi, az InsideEVs információi szerint ebben a változatban csak egy 110 lóerős villanymotor egészíti ki a belsőégésűt, és az összkerék-meghajtás helyett csak a hátsó kerekek dolgoznak. Az autó egy 11,9 kWh-s akkucsomagot használ, ami a gyengébb hibridnél 48, az erősebbnél pedig körülbelül 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságra elegendő a WLTP szerint. Az aksi 7,4 kW-os fedélzeti töltőn tölthető, s az elektromos mód egészen 135 km/h-ig megtartható. Hamarosan érkezik egy harmadik PHEV is E-TENSE 250 néven. Franciaországban már rendelhető a két hibrid, de érdekes módon a kiszállításra majdnem egy évet, 2021 szeptemberéig kell várniuk a vásárlóknak. Az E-TENSE 4×4 360 65.500 eurónál, az E-TENSE 225 pedig 54.000 eurónál kezdődik. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!