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
auto

Németországban épülhet a VW és a Ford közös villanyautója

elektromos autó

Németországban, Köln városában kerülhet majd sor a Ford azon villanyautójának gyártására, melyet a Volkswagen MEB padlólemezére terveznek rá az amerikai autógyártó dolgozói – írta meg több német hírportál. A Ford egyelőre nem erősítette meg a híreket, de a céghez közeli források azt állítják, hogy a döntés végleges, és a kölni gyár a saarlouisi, valamint a craiovai létesítményeket előzte meg a versenyben. A román város állítólag sokáig esélyes volt a győzelemre a munkaerő alacsony költsége miatt, de meg nem nevezett okokból, vélhetően a VW-gyárak és a beszállítók közelsége miatt a német helyszínre esett a választás. A Köln melletti Merkenichben történik egyébként az autó tervezése és fejlesztése is.

Eldőlt: jön a Volkswagen-alapú villany-Ford

A hírek szerint a Ford egymilliárd eurót fordít a kölni üzem átalakítására, mely a legelső olyan gyára lesz Európában, ahol tisztán elektromos autó készül. Jelenleg a Ford Fiesta összeszerelésének ad otthont a létesítmény.

A VW-alapokra épített Ford a tervek szerint 2023-ban megy tömeggyártásba, és az azt követő hat év alatt akár több mint 600.000 darab is készülhet belőle. A Volkswagen technológiája ellenére az amerikaiak hangsúlyozzák, hogy az autó minden tekintetben Ford lesz, és nem fog hasonlítani a németek ID-családjára. A Ford korábban azt nyilatkozta, hogy gazdasági szempontból nem érné meg egyetlen modellt építeni a MEB-en, ezért tárgyalások folynak egy második villanyautó fejlesztéséről és gyártásáról is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.