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
auto
2024. 04. 16. kedd

November 26-án két hajó is kikötött a belga Zeebrugge kikötőjében, több ezer Tesla Model 3-mal a rakterében. Ebben még nincs semmi szenzációs, hiszen jól tudjuk, hogy a kaliforniai autógyártó járművei az Atlanti-óceánnal szállnak szembe, hogy eljuthassanak európai vásárlóikhoz, ám a tegnap érkezett szállítmány egyedülálló: a két hajó közül az egyik nem az Egyesült Államokból, hanem Kínából jött. A Toscana október 26-án indult útnak Sanghajból, állítólag 7000 darab, a CATL LFP kémiájú cellájával szerelt, SR+ típusú Model 3-mal, ez a legelső hajó, mely Kínában gyártott Teslát hozott a kontinensre. Ráadásul az sem kizárt, hogy ezekbe az autókba már az új, kobaltmentes akkumulátorok kerültek..

7000 kínai Tesla indul Európába

 

A másik hajó, a Grand Aurora, a vállalat fremonti gyárában összeszerelt villanyautóit hozta magával. Ez november 4-én hagyta el San Franciscót, de ugyanazon a napon ért partot, mint a kínai hajó.

A Model 3 európai regisztrációira novemberben már aligha lesz hatással az új szállítmány, de decemberben ismét a legkelendőbb tisztán elektromos modell lehet a piacon a legkisebb Tesla. Néhány napon belül egyébként egy második hajó is várható Sanghajból. Hogy pontosan miben más a kínai, mint az amerikai változat, és mi indokolhatja a váltást, arról itt írtunk részletesebben.

Tényleg kínai Model 3-at kapunk

Címlapkép forrása: Grace Tao/ Tesla

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.