PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az idei International Van of The Year (IVOY) kiválasztásán a PSA Csoport megmutatta, hogyan lehet három villanyautóval egyszerre megnyerni ugyanazt a díjat. A 24 független nemzetközi szakújságíróból álló zsűri a Citroën ë-Jumpy / Peugeot e-Expert / Opel Vivaro-e / Vauxhall Vivaro-e tisztán elektromos négyest szavazta meg az év kisteherautójának, s mivel a négy furgon egymás minimálisan áttervezett, átmárkázott változataiként van jelen a piacon, mind a négy modell gyártója megkapta a kis haszongépjárművek szegmensében legrangosabbnak tartott díjat. A 30. alkalommal odaítélt kitüntetést magasan a PSA járművei nyerték: 131 pontot kaptak a zsűritől, míg a második és harmadik helyezett, a Mercedes-Benz eSprinter és az új Vito 55, illetve 36 pontot gyűjtöttek össze. A negyedik helyen a Ford Transit végzett, melynek nemrég mutatkozott be a teljesen elektromos változata. A zsűri a következőképpen indokolta döntését: „A PSA négyes ikrei az első elektromos kisteherautók a piacon, amelyeket Európában több mint 300 kilométeres hatótávolsággal értékesítenek. Szilárd felépítésűek kiváló vezethetőséggel, és az alacsonyabb zajszint kivételével nem sok minden választja el a hajtásérzetet a dízeles verzióétól. A kompakt kisteherautók teljesen elektromos változataival a PSA-négyes hatalmas lendületet ad az e-mobilitásnak a professzionális vállalkozásoknál, és kikényszerítik a kibocsátásmentes közlekedés terjedését. Innentől kezdve az üzleti eset is valós, a teljes tulajdonlási költség azonos szintre került a belsőégésű motoros verziókkal. Meggyőző összeállítás, rugalmas, két akkumulátoros választási lehetőséggel, messze elég erős, sima és csendes hajtáslánccal, és következetesen gyors DC tölthetőséggel.” A PSA-trió harmadik tagja: Citroën ë-Jumpy A PSA Csoport kisteherautói az EMP2 padlólemezre épülnek, és a nagyobbik akkumulátorral akár 330 kilométert is meg tudnak tenni a WLTP szerint. A 100 kW teljesítményű, 260 Nm nyomatékú modellek három hosszúságban rendelhetők, hasznos terhelhetőségük akár az 1275 kilót is elérheti, és vontatni is tudnak 1000 kilogrammot. A raktér maximális mérete 6,6 m3, ami megegyezik a belsőégésű változatokéval. A Peugeot számára az e-Expert a hatodik olyan teherautó, mely elnyerte az IVOY díjat, és ez a Citroënnél is így van, mivel minden korábbi alkalommal közösen fejlesztett, és átmárkázott kisteherautó került ki győztesként. A tavalyi évben a Peugeot Partner, Citroën Berlingo, és az Opel Combo Cargo volt az év kisteherautója. Mivel az Opelnél egy kicsit másképp néz ki a paletta, a német autógyártó számára a mostani csupán a harmadik győzelem. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!