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
auto
2024. 04. 20. szombat

Így alakultak a németországi új autó eladások 2020-ban

elektromos autó

Németország a villanyautó-ellenes tanulmányok készítésének egyik fő szellemi műhelye, de emellett Európa legnagyobb autópiaca, és a magyarországi használtautó-import legfontosabb forrása is. Ez éppen elég indok arra, hogy az egyik szemünket rajta tartsuk az ottani autóeladásokon. A Gépjárművezetési Szövetségi Hivatal (KBA) a héten közzétette a tavalyi eladási adatokat, ebből emeltük ki a legfontosabb számokat.

A közlemény szerint 2020-ban az előző évhez képest 19%-kal csökkentek az autóeladások, így összesen 2,9 millió új gépjárművet helyeztek forgalomba. A legnagyobb vesztesek közé tartozott a Smart (-67%), a Suzuki (-45%) és a Ssangyoung (-40%). A hazai márkák közül a Mercedes (-11%) állta a legjobban a sarat. Két márka tudott csak növekedést felmutatni, de közülük is csak ez egyik lehet igazán elégedett: a Fiat egy stagnálással felérő 0,2%-os növekedést ért el, a Tesla viszont 56%-kal növelte eladásait.

A Tesla képes volt néhány importmárka (pl. a Honda), valamint a Daimlerhez tartozó Smart eladásait is megelőzni. Ha egyszer beindul a termelés a berlini gyárban, még előrébb fog tud lépni a rangsorban, és hazai pályán verheti meg a Porschét is.

Forrás: kba.de

A benzines és dízeles autók aránya is csökkent, az előbbi 46,7%-ot ért el (2019-ben még 59,2% volt), az utóbbi pedig 28,1%-ot (2019-ben 32%-on állt). A nem tölthető hibrid autók eladása viszont jelentősen nőtt, és 11,2%-ot elérve a harmadik legnépszerűbb kategória volt.

Az elektromos autók eladásai minden korábbi rekordot megdöntöttek. Az előző évhez képest plug-in hibridekből négyszer többet értékesítettek (200 ezer darabot), ami 6,9%-os arányt jelent. Ennél kisebb mértékben, de még így is hatalmas lendülettel nőttek a tisztán elektromos autók eladásai: 194 ezer eladást regisztráltak, ami háromszorosa a 2019-es értéknek, ezzel 6,7%-ot ért el – ami komoly előrelépés az előző évi 1,8%-hoz képest. Ha ennek a növekedési ütemnek csak a fele fennmarad, idén minden tíz eladott németországi autóból 1 tisztán elektromos lesz.

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.