2022-re a jelenlegi több mint háromszorosára növeli Recharge típusjelzésű modelljeinek gyártási kapacitását a Volvo a genti gyárában, ami a teljes kapacitás mintegy 60%-át jelenti majd. Közleményében a tisztán elektromos, és plug-in hibrid meghajtású járművek egyre erősödő népszerűségével indokolja a döntést a kínai tulajdonban lévő svéd autógyártó, 2020-ban ugyanis több mint kétszer akkora részesedést hasítottak ki maguknak a hálózatról tölthető modellek a vállalat összes értékesítésén belül (29% Európában), mint egy évvel korábban. A gyártási kapacitás bővítését új modellek bevezetése is indokolja: az üzem jelenleg második tisztán elektromos modelljének termelésére készül elő, amely március 2-án mutatkozik be, és még ebben az évben felkerül a gyártósorra. Az új modell is a CMA padlólemezre épül, de áramvonalasabb formával ruházzák fel a készítők, mint a márka első villanyautóját, a belga létesítményben tavaly október óta gyártott XC40 P8 Recharge kompakt crossovert. Korábban arról is volt szó, hogy Gentben a szintén a Geely által irányított Lynk&Co hibridjei és villanyautói is gyártásba kerülnek hamarosan, de nem egyértelmű, hogy ezeket a terveket végül megtartotta-e a kínai autógyártó. Frissítés: A Volvo tájékoztatása szerint ugyan valóban tervbe volt véve a Lynk&Co új autójának gyártása Gentben, ám az XC40 akkora kereslettel nézett szembe a tavalyi év elején, hogy a gyár vezetői úgy döntöttek, hogy a teljes belgiumi kapacitást ez a modell kapja, így a kínai fejlesztésű autók nem itt fognak készülni. Gyártásban a Volvo első villanyautója A Volvo 2025-re az összes eladott autójának 50%-át belsőégésű motor nélkül szeretné vásárlói számára leszállítani, a többit pedig hibridek adják majd. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!