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 Egy vadonatúj, tisztán elektromos sportautók számára tervezett versenysorozat műszaki célkitűzéseiről rántotta le a leplet a FIA, amely jelenleg sem a versenysportban, sem az utakon nem látott technológiai innovációkat hivatott felmutatni. A járművek a GT3 kategória jelenlegi generációjára épülnek, és bár maximálisan elérhető 430 kW-os teljesítményük a hagyományos meghajtású társaik 500-600 lóerős tartományába esik, ez a villanyautóknál fürgébb tempót fog eredményezni a pályán. Gyorsulásuk várhatóan 2,4 másodperc környékén alakul majd 0 és 100 km/h között, végsebességben pedig 300 km/h környékén lesz a plafon. A résztvevők abban szabad kezet kapnak, hogy eldöntsék, egy-, vagy kétmotoros kialakítást, és két-, vagy összkerék-meghajtást választanak. Az autók minimum tömegét a benzines GT3-akénál magasabbra, 1490 és 1530 kg közé korlátozza a globális versenysportot irányító szervezet, annak érdekében, hogy a csapatok ne próbálják méregdrága anyagokkal könnyíteni a járművet. A FIA elmondása szerint ez lesz a legelső versenyszéria, amiben az autók nem standardizált akkucsomagokra támaszkodnak, hanem a csapatok a saját elképzeléseik szerint integrálhatják a 87 kWh kapacitású energiatároló alkatrészt és a hajtáslánc más elemeit a járműveik padlólemezébe. A lítium-ion zacskós cellák azonban egységesek lesznek: a Saft fejleszti őket, és akár 700 kW-os regeneratív fékezés, és 700 kW-os villámtöltés sem állhat az útjukba. A szervezők már dolgoznak az ekkora teljesítmény leadására képes töltőinfrastruktúra kiépítésén, amennyiben ez megvalósul, az autók néhány perc alatt visszatölthetnek a kapacitásuk 60%-ának megfelelő energiát a boxutcában. Az autók karosszériája az utcai modellek alapján készül, a versenysorozatnak az is célja, hogy a pályára fejlesztett technikai újításokat ezeken az autókon kamatoztassák. A versenyek formátumáról egyelőre kevés a részlet, de valószínűleg a megszokott körfutamokra számíthatunk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!