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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

A BMW legújabb sportterepjárójából is készül a bivalyerős változat

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

Habár a BMW elmondása szerint az iX már készen áll a hamarosan induló dingolfingi szorozatgyártásra, az i4-et viszont csak az ősszel kezdik összeszerelni Münchenben, mindkét villanyautó piaci bevezetését idén novemberre időzíti a prémium autógyártó. Mind a vadonatúj SAV (Sport Activity Vehicle, avagy az SUV egy bmw-sített megfelelője), mind az aerodinamikus sportszedán két változattal indítja pályafutását az autópiacokon.

Itt az új M-es BMW, de ezúttal villannyal

Az i4 esetében az egyik kapásból egy M jelzésű típus lesz 400 kW teljesítménnyel, ez lesz az első olyan tisztán elektromos BMW, amit kezelésbe vesznek a legerősebb hajtásláncokkal foglalkozó részleg szakértői. Mint azonban kiderült a vállalat legújabb közleményéből, nem ez lesz az utolsó: az iX sportterepjáróból is érkezik egy teljesítményfókuszú változat egy későbbi időpontban. Az iX M60 még keményebb lesz, mint az M-es i4, teljesítménye eléri majd a 440 kW-ot (600 lóerőt).

BMW iX xDrive50

Hogy ez mikor kerül a kereskedésekbe, azt egyelőre nem tudni, de már az első két típus sem lesz gyenge: az iX xDrive40 240 kW (326 lóerőt) rejteget magában, az iX xDrive50 pedig 385 kW (523 lóerő) teljesítményt tud rászabadítani az utakra. Mindkét változat összkerék-meghajtású, de a rendszer intelligens vezérlése a szituációhoz mérten osztja szét a nyomatékot, így olyan is előfordulhat, hogy tisztán hátsókerék-meghajtással mozog az autó. A gyengébbik iX csúcsnyomatéka 630 Nm és 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, míg az erősebb testvére 765 Nm leadására képes, és 4,6 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra.

BMW iX xDrive50

Az i4-től eltérően az iX először kínált változatai két különböző akkukapacitással érkeznek, az xDrive40 egy bruttó 76,6 kWh / nettó 71 kWh-s csomagot hordoz, az xDrive50-be pedig egy bruttó 111,5 kWh / nettó 105,2 kWh elektromosság tárolására alkalmas pakkot szereltek. Ennek megfelelően a WLTP hatótávolság 425, illetve 630 kilométer környékén alakul, amiben nagy szerepet játszik az optimalizált aerodinamika 0,25-ös légellenállási együtthatóval. A BMW iX alapfelszereltségének része a hatékony hőszivattyúval dolgozó, integrált fűtő- és hűtőrendszer, amely nem csupán az utastér, de a nagyfeszültségű akkumulátor, és a hajtáslánc optimális hőmérsékletéért is felelős.

BMW iX xDrive40

A különböző akkumulátorokhoz eltérő maximális töltési teljesítmény társul, a kisebbik aksi 150 kW, a nagyobbik 200 kW DC villámtöltést bír el. 10 százalékos akkutöltöttségről indulva a BMW iX xDrive40 modell 95 kilométerre, a BMW iX xDrive50 modell pedig 150 kilométerre elegendő energiát képes DC töltéssel tíz perc alatt felvenni, a 80%-os állapot elérése pedig 31, illetve 35 perc alatt teljesül. Az európai ügyfeleknek 11 kW-os fedélzeti töltővel, BMW Charging töltőkártyával, és töltőkábellel szállítja az autót a vállalat.

BMW iX xDrive40

A legújabb, nyolcadik generációs operációs és infotainment rendszer egy 14,9 colos központi kijelzőn jelenik meg, amelyet egy 12,3 colos digitális műszeregység egészít ki. A távoli szoftverfrissítéseknek köszönhetően a szoftveres problémák javítása anélkül megoldható lesz, hogy szervizbe kellene menni az autóval, de az OTA frissítésekkel újabb és újabb funkciókat, szolgáltatásokat is kaphat az iX. A járműben öt kamera, öt radarszenzor és tizenkettő ultrahangszenzor dolgozik, amelyekkel a BMW középtávon a 3-as szintű vezetésautomatika bevezetésére készül.

Ezek az önvezetés szintjei

BMW iX xDrive50

Az iX-nek már a magyarországi ára is ismert, erről egy korábbi cikkünkben számoltunk be.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.