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 A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közzétette legújabb, frissített előrejelzését a hazai újautópiac 2021. évi várható alakulásáról, és bizony nem éppen pozitív várakozásokkal tekintenek a jövőbe. Az egyesület a tavalyi év végén úgy számolt, hogy a járvány lecsengésével, a COVID-19 elleni vakcinák elérhetőségével, és az élet fokozatos normalizálódásával idén az autóvásárlások is visszaállnak majd a normál kerékvágásba, sőt, még növekedést is elkönyvelhetünk. Összesen 140.000 darab új személyautó forgalomba helyezésére számítottak, ebből 4000 darab az eredeti prognózis szerint tisztán elektromos meghajtású kellett volna legyen. Kishaszongépjárműből 25.000 forgalomba helyezésére számítottak. A júniusi módosítás szerint azonban már csak 126.000 új személyautót vár az MGE 2021-ben, és a 4000 villanyautó helyett is csak 3000-ről írnak. A kishaszonjárművek szegmensében is visszafogták a lelkesedésüket, és már csak 22.000 új regisztrációt vetítenek előre. Mindezt a környezetvédelmi szabványok változása miatt a személyautó-meghajtás körüli kommunikáció egyelőre le nem tisztult helyzetével, valamint az ugyanerre az okra és az árfolyamra visszavezethető drágulással magyarázza az egyesület. Az idei év első féléve alatt történt események fényében tett változtatások azt jelentik, hogy az MGE idén egyáltalán nem számít növekedésre sem a személyautópiacon, sem a kishaszongépjárművek piacán a tavalyi adatokhoz képest. Az előbbiekből 2020-ban 128.031 darabot regisztráltak Magyarországon, ebből 3047 darab volt tisztán elektromos. Az utóbbiból 22.041 példány került ki az utakra. 2020-ban forgalomba helyezett új autók száma Korábbi 2021-es előrejelzés Frissített 2021-es előrejelzés 2021. első féléves regisztrációk száma Személygépjármű 128.031 140.000 126.000 64.796 Ebből tisztán elektromos 3047 4000 3000 1230 Plug-in hibrid 2999 – – 2045 Kishaszonjármű 22.041 25.000 22.000 12.231 A stagnáló újautó-regisztrációt alátámasztják az első féléves adatok is, június végéig 64.796 példánnyal bővült a személyautó-állomány, azaz pontosan a tavaly év végi adat 50,6%-ával. Érdemes megemlíteni, hogy a plug-in hibridek kiemelkedően teljesítettek az első félévben, az összes személyautó 3,2%-át tették ki, míg a tisztán elektromosok csupán 1,9%-os részesedést tudtak kisajátítani. A villanyautóknál azonban ez részben a CO2-szabályozások miatt a tavalyi évben megsürgetett átadásoknak, részben pedig az idei állami támogatás csúszásának tudható be, amely az év második felére tolta a villanyautó eladások egy jelentős részét. Az év hátralévő részében várhatóan 1000-1200 támogatott új elektromos autóval bővülhet az autóállomány, és természetesen sokan támogatás nélkül is fognak járművet forgalomba helyezni. Habár a plug-in hibridekre nem adott külön előrejelzést az MGE, az adatokból látható, hogy nagy esély van a 2020-as regisztrációk túlszárnyalására, hiszen az első féléves idei 2045 darab regisztráció meghaladja a tavalyi 2999-es eredmény kétharmadát. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!