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 A tisztán elektromos PURE ETCR versenysorozat legfontosabb tudnivalóit összefoglaló cikksorozatunk tegnapi, általános bevezetője után a mai napon a bajnoksághoz eddig csatlakozott autógyártókat, csapatokat, és versenypilótákat mutatjuk be. Habár a zéró emissziós túraautózás még egy meglehetősen új keletű sportág, amelynek több időre van szüksége ahhoz, hogy felépítse a saját népes rajongótáborát, a PURE ETCR mezőnyben már most is találunk olyan világhírű versenyzőket, akik segíthetnek megszerettetni az elektromos autósportot az idősebb generációkkal is. Mi az a PURE ETCR, amiben a magyarok is jeleskednek? Aki látott már PURE ETCR futamot, az három autómárka összecsapását követhette végig, ám ez nem jelenti azt, hogy három autógyártó vállalat vesz részt a bajnokságban. Míg ugyanis a Cupra és a Hyundai saját fejlesztésű villanyautóval állt elő a versenyzéshez, a pályán felbukkanó Giulia nem az Alfa Romeo műve, hanem a Romeo Ferraris tuningműhely és autóversenycsapat munkája. Forrás: PURE ETCR A PURE ETCR első szezonjának három csapat vágott neki: a Seatból különvált Cupra, mely elsőként jelentette be részvételét a versenysorozatban, egy magyar autóversenyző csapattal, a Zengő Motorsporttal állt össze a nagyobb siker reményben. A Zengő Motorsportot Zengő Zoltán alapította 1996-ban, és néhány év leforgása alatt a hazai autósport egyik legmeghatározóbb vállalkozásává nőtte ki magát. 2008-ban már nemzetközi sikereket is elért a csapat, miután Michelisz Norbert az első magyar résztvevőként ült volán mögé a FIA WTCC túraautó világbajnokságon. Forrás: PURE ETCR A Zengő Motorsport kötelékében áll rajthoz a mezőny egyetlen magyar versenyzője, Nagy Dániel. „Óriási dolog magyar versenyzőként, magyar csapatban, gyári támogatott státuszban részt venni egy ilyen különleges, kiemelt bajnokságban. Az autót a versenyhétvégén fogom kipróbálni először, ami komoly kihívás, hiszen a csúcsteljesítménye megközelíti a 700 lóerőt. Ez természetesen a világ legerősebb túraautójává teszi a CUPRA Leon e-Racert” – nyilatkozta még júniusban a 23 éves fiatalember a vallelungai futam előtt. Nagy Dániel, Forrás: PURE ETCR A WTCR-ből (mely a 2017-ben megszűnt WTCC utódja) ismert pilóta számára az elektromos versenyzés teljesen új terep volt, korábban még utcai villanyautót sem vezetett, sőt, mivel csak az utolsó pillanatban döntött a Cupra és a Zengő Motorsport a csapat felállásáról, az e-Racer elektromos pályaautót sem volt alkalma tesztelni az olaszországi versenyhétvége előtt. Aki jártas a túraautózás világában, annak nem kell részletesebben bemutatni Nagy Dani csapattársait: Jordi Gené szintén a WTCC és az ETCC sztárja volt, Mikel Azcona 2018-ban a TCR Európa-kupa bajnoka lett, de a legtöbben talán Mattias Ekström nevét ismerik, aki az aszfaltozott pályaversenyeken kívül a ralikrossz kategóriában is jeleskedett, és világbajnoki címet szerzett. A svéd pilóta egyébként az Extreme E elektromos versenysorozatban is versenyben van a trófeáért a Cupra-ABT képviseletében. Mikel Azcona, Forrás: PURE ETCR A Zengő Motorsport csapattagjai és autói iránt érdeklődő olvasóinknak ma délután érdemes kilátogatni a Hősök terére, ahol a csapat közönségtalálkozót tart este 18 óráig. A PURE ETCR-ben nem egy, hanem két magyar csapat is versenyez, ugyanis az M1RA a Romeo Ferraris partnereként szintén hazánk autósportbüszkesége. A céget 2016-ban alapította Michelisz Norbert és Bári Dávid, és már a következő évben a TCR International Series bajnokcsapata lett. Az olasz Romeo Ferraris egy kicsit hosszabb történelmet tudhat maga mögött, névadója 1959-ben alapította, és már az 1960-as évek közepe óta szerepel túraautóversenyeken. A csapat 2016 óta versenyez a TCR sorozatban, immár Romeo Ferraris fia, Mario Ferraris vezetésével. Rodrigo Baptista, Forrás: PURE ETCR Az olasz-magyar közös csapat pilótái a monacói származású Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a bit Oliver Webb, valamint a brazil Rodrigo Baptista. A harmadik csapat a Hyundai Motorsport N, mely egyedül indult el a bajnokságban. A két darab saját fejlesztésű Veloster N ETCR villanyautón a francia Jean-Karl Vernay, a brazil Augusto Farfus, a francia John Filippi, és a brit Tom Chilton osztozik. Frissítés: Augusztus 18-i hír, hogy a Romeo Ferraris – M1RA csapatban Oliver Webb helyett az olasz Luigi Ferrara száll versenybe a Hungaroringen. A csapatokkal, versenyzőkkel és nem utolsó sorban az autókkal kedd délután a Hősök terén lehetett ismerkedni. Nézzétek meg az ott készült beszámolónkat is! Képeken a Hősök tere versenyautói Cikksorozatunk következő részében bemutatjuk, milyen technológiával repesztenek a versenyzők a pályán. Ezt tudják a világ legerősebb túraautói 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!