HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Indul a tűzveszélyes LG akkumulátorok cseréje

Augusztus 23-án indul a potenciálisan tűzveszélyes akkumulátorok cseréje a Chevy Bolt modellekben az Egyesült Államokban. Az Electrek közvetlenül a GM szóvivőjétől kapott néhány új információt az akkumulátorcserék részleteiről. Megtudták, hogy nem teljes akkumulátorokat, hanem cellákat cserélnek, de ez is a garancia újraindulását eredményezi.

Ha valaki esetleg nem lenne képben az ügyről, röviden összefoglalom a történetet. A General Motors 2020 novemberében jelentette be, hogy visszahív mintegy 70.000 darab 2017 és 2019 között gyártott Chevrolet Bolt modellt, miután több autó kiégett, és a tűz az akkumulátorokból indult. A GM akkubeszállítója ugyanaz az LG Chem (ma már LG Energy Solution), amely a Hyundai Kona tűzesetekkel is kapcsolatba hozható. A Hyundai már korábban elrendelte a kritikus időszakban gyártott modellekben a teljes akkumulátorcserét, a General Motors azonban szoftverfrissítéssel próbálta megelőzni a kockázatot. Azt követően azonban, hogy egy, a szoftverfrissítésen már átesett példány is kigyulladt, a GM egy újabb visszahívási kampányról döntött, amelyben már akkucserével kezelik a problémát. Az autót Európában is forgalmazták néhány évig Opel Ampera-e néven. A szoftverfrissítéses visszahívást az Opel modellekre is kiterjesztették, az akkumulátorcseréről azonban egyelőre nem érkezett hír. Jó esély van rá viszont, hogy az Opel márkajelzéssel értékesített autókra is ez a sors vár a közeljövőben.

A legfrissebb hírek szerint a Hyundai megoldásával ellentétben a Boltokban nem teljes akkumulátorcsomagokat, hanem az akkuban lévő összes cellát cserélik. Ez a megoldás egyértelműen munkaidő-igényesebb, de bizonyára kiszámították, hogy ez a költséghatékonyabb opció. A visszahívásokra a GM a 2. negyedévben 800 millió dollárt írt le, amely a cég részvényeinek közel 8%-os áresését eredményezte, az LG pedig 200 millió dolláros leírást jelentett be szintén a 2. negyedévre, amely 21%-os profitcsökkenéssel jár a vállalat számára. Összességében tehát 1 milliárd dolláros költségekkel számolhattak az érintett vállalatok, ugyanakkor ezeket a költségeket még a visszahívás bejelentése előtt kalkulálták, így akár valamivel magasabbra is rúghatnak a valós költségek.

Érdekesség, hogy az akkumulátor felújítását nem csak a kritikus időszakban gyártott akkuval szerelt autókban rendelték el, hanem azokban az autókban is, amelyek tulajdonosai a telemetrikus adatok szerint gyakran merítették le jelentős mértékben autójuk akkuját. Utóbbi döntés arra utal, hogy a GM egyértelműen a nagyobb ciklusban látja a kockázatot. A cellacserét követően az autók akkumulátora újra kap 8 év vagy 100.000 mérföld garanciát, tehát ebből a szempontból új akkumulátorként kezelik a megoldást. Az akkumulátorcsere végrehajtásáig a GM azt kéri a Bolt-tulajdonosoktól, hogy ne töltsék 100%-ra az autójukat (melyről a korábbi szoftverfrissítés egyébként gondoskodik), illetve lehetőleg ne parkoljanak garázsban, vagy éghető anyagok közelében.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.