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 Az időjárás kegyes volt az autósport szerelmeseihez tegnap, hiszen délutánra még a felhők is eloszlottak a Hősök tere felett, így a látogatók a pulcsijukat a napszemüvegükre cserélve sétálhattak a Zengő Motorsport és a Cupra által kiállított utcai és versenyautók között. A Zengő Motorsport közönségtalálkozóján mind a hagyományos, mind az elektromos autóversenyzés iránt érdeklődők megtalálhatták a nekik való látnivalókat, hiszen a benzines TCR pályagépek mellett a PURE ETCR versenysorozatra épített két Cupra Leon e-Racer is jelen volt. Akadtak persze más érdekességek is, például a Seat MÓ elektromos robogó, valamint a Cupra plug-in hibrid modelljei, melyek környezetkímélő hajtásláncát zöld rendszám jelezte. A rendezvény fő sztárja egyértelműen Nagy Dániel, a PURE ETCR mezőnyének egyetlen magyar versenypilótája volt, aki készséggel állt össze mindenkivel egy fotóra, és mutatta körbe autóját a közönségnek. A 23 éves versenyző beszélt az elektromobilitással való kapcsolatáról, valamint az elektromos versenyszériában szerzett eddigi tapasztalatairól. Elárulta, hogy a PURE ETCR előtt semlegesen viszonyult az elektromos meghajtáshoz, nem volt villanyautópárti, de nem is ragaszkodott foggal-körömmel a belső égésű motorhoz – inkább csak a háttérből figyelte az eseményeket, és drukkolt, hogy minél több tanulmány szülessen, amelyekből kiderül, hogy valóban ez jelenti-e a közlekedés jövőjét.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 Nagy Dániel, a Cupra x Zengő Motorsport csapat pilótája Az e-Racer vezetése azonban hatalmas pozitív csalódás volt számára, nem gondolta volna, hogy ekkora élmény lesz elektromos autó volánja mellett ülni. Kiemelte, hogy a gyorsításkor azonnal felszabaduló erő teljes mértékben más érzést kelt benne, mint egy hagyományos autóban ülve, és saját maga is meglepődött azon, hogy egyáltalán nem hiányolja a motorhangot – sőt, az is az élmény része, hogy hallja az autó alatt pattogó kavicsokat, és egyéb neszeket. Kérdésemre Nagy Dani elmondta, hogy abszolút nyitottabb lett a villanyautók felé, és egyértelműen el tudja magát képzelni más elektromos versenysorozatokban is, de ez azért még nem azt jelenti, hogy maga mögött akarná hagyni a belsőégésű motoros versenyautókat. Ami a PURE ETCR-t illeti, Dániel szerint fejlesztési lehetőség elsősorban a bajnokság pontozási rendszerében adódik, hiszen eleinte még a csapatok számára is nehéz volt megérteni, hogy az egyes fordulókban miért is folyik a küzdelem, és a futamokat megelőző sorsolásos megoldással sincs megelégedve. A versenysorozat azonban még fiatal, tulajdonképpen egy ismerkedő szezonban fut jelenleg, amelynek tapasztalatait beépítik a következő évadok lebonyolításába. Cupra e-Racer A WTCR és a Pure ETCR pilótái legközelebb most hétvégén a Hungaroringen gurulnak pályára, a versenyhétvége alakulásáról mi is beszámolunk. A tegnapi közönségtalálkozó képei alább láthatók. This slideshow requires JavaScript. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!