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
auto
2024. 05. 19. vasárnap
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

Az időjárás kegyes volt az autósport szerelmeseihez tegnap, hiszen délutánra még a felhők is eloszlottak a Hősök tere felett, így a látogatók a pulcsijukat a napszemüvegükre cserélve sétálhattak a Zengő Motorsport és a Cupra által kiállított utcai és versenyautók között. A Zengő Motorsport közönségtalálkozóján mind a hagyományos, mind az elektromos autóversenyzés iránt érdeklődők megtalálhatták a nekik való látnivalókat, hiszen a benzines TCR pályagépek mellett a PURE ETCR versenysorozatra épített két Cupra Leon e-Racer is jelen volt. Akadtak persze más érdekességek is, például a Seat MÓ elektromos robogó, valamint a Cupra plug-in hibrid modelljei, melyek környezetkímélő hajtásláncát zöld rendszám jelezte.

A rendezvény fő sztárja egyértelműen Nagy Dániel, a PURE ETCR mezőnyének egyetlen magyar versenypilótája volt, aki készséggel állt össze mindenkivel egy fotóra, és mutatta körbe autóját a közönségnek. A 23 éves versenyző beszélt az elektromobilitással való kapcsolatáról, valamint az elektromos versenyszériában szerzett eddigi tapasztalatairól. Elárulta, hogy a PURE ETCR előtt semlegesen viszonyult az elektromos meghajtáshoz, nem volt villanyautópárti, de nem is ragaszkodott foggal-körömmel a belső égésű motorhoz – inkább csak a háttérből figyelte az eseményeket, és drukkolt, hogy minél több tanulmány szülessen, amelyekből kiderül, hogy valóban ez jelenti-e a közlekedés jövőjét.

Nagy Dániel, a Cupra x Zengő Motorsport csapat pilótája

Az e-Racer vezetése azonban hatalmas pozitív csalódás volt számára, nem gondolta volna, hogy ekkora élmény lesz elektromos autó volánja mellett ülni. Kiemelte, hogy a gyorsításkor azonnal felszabaduló erő teljes mértékben más érzést kelt benne, mint egy hagyományos autóban ülve, és saját maga is meglepődött azon, hogy egyáltalán nem hiányolja a motorhangot – sőt, az is az élmény része, hogy hallja az autó alatt pattogó kavicsokat, és egyéb neszeket.

Kérdésemre Nagy Dani elmondta, hogy abszolút nyitottabb lett a villanyautók felé, és egyértelműen el tudja magát képzelni más elektromos versenysorozatokban is, de ez azért még nem azt jelenti, hogy maga mögött akarná hagyni a belsőégésű motoros versenyautókat. Ami a PURE ETCR-t illeti, Dániel szerint fejlesztési lehetőség elsősorban a bajnokság pontozási rendszerében adódik, hiszen eleinte még a csapatok számára is nehéz volt megérteni, hogy az egyes fordulókban miért is folyik a küzdelem, és a futamokat megelőző sorsolásos megoldással sincs megelégedve. A versenysorozat azonban még fiatal, tulajdonképpen egy ismerkedő szezonban fut jelenleg, amelynek tapasztalatait beépítik a következő évadok lebonyolításába.

Cupra e-Racer

A WTCR és a Pure ETCR pilótái legközelebb most hétvégén a Hungaroringen gurulnak pályára, a versenyhétvége alakulásáról mi is beszámolunk. A tegnapi közönségtalálkozó képei alább láthatók.

This slideshow requires JavaScript.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.