Hatalmas baleset, és váratlan fordulatok a Formula E fináléján

Az augusztus 14-én és 15-én megrendezett berlini versenyhétvége méltó zárása volt az ABB FIA Formula E bajnokság 2020/21-es hetedik szezonjának, hiszen a pilóták sem egymást, sem a kommentátorok hangszálait nem kímélték a bravúros előzéseik során. A legizgalmasabb pillanatok összefoglaló videója a cikk végén található.

Azt már szombat este lehetett tudni, hogy a legvégső, vasárnapi futam elképesztően izgalmasnak ígérkezik, miután a mezőnyben 13 pilóta is úgy parkolhatott be a rajtpozíciójára, hogy matematikailag esélyes a világbajnoki címre. Arra azonban senki sem számított, hogy a szezon 15. fordulója rögtön egy hatalmas balesettel kezdődik: a mezőny egyik nagy esélyese, és az eddig nyújtott kiemelkedő teljesítménye alapján talán sokak favoritja, Mitch Evans (Jaguar Racing) a rajtnál – vélhetően műszaki probléma miatt – beragadt, és mozdulatlanul álló autójába Edo Mortara, a ROKiT Venturi Racing pilótája hátulról belerohant.

A futam számukra ezzel véget ért, de szerencsére mindketten a saját lábukon hagyták el a helyszínt, habár a Mortara vasárnap este Twitteren elárulta, hogy az orvosi vizsgálatok során megállapították, hogy mikrotörést szenvedett a gerinccsigolyáján, műtétre azonban nincs szükség.

Nem kellett sokat várni arra, hogy újabb esélyes távozzon a versenyből: a piros zászló bevonása után Jake Dennis az 1-es kanyarban megcsúszott BMW-jével, és a falnak ütközött. A dráma ezzel még nem ért véget, a Mini Electric Pacesetter biztonsági autót ismét a pályára szólították, amikor Antonio Felix da Costa és Lucas di Grassi hajtűkanyaros csatájából a DS Techeetah portugál pilótája jött ki rosszul, és búcsút kellett intenie a trófeának.

Jake Dennis a kiesése után, Forrás: Formula E

A vasárnapi futam győztese végül a ROKiT Venturi Racing kötelékeiben versenyző Norman Nato lett, aki Formula E-s pályafutása során elsőként állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Másodikként a Nissan e.Dams brit pilótája, Oliver Rowland lépte át a célvonalat, a futam bronzérmese pedig a Mercedes-EQ belgája, Stoffel Vandoorne lett.

Mindez azt jelentette, hogy a 2020/21-es Formula E szezon világbajnoki címe a francia Nyck de Vries ölében landolt, aki a Mercedes-EQ csapat tagjaként 99 pontot gyűjtött a 15 versenynap alatt. De Vries hét ponttal előzte meg Edoardo Mortarát, aki mindössze egyetlen ponttal került Jake Dennis elé a ranglistán.

Nyck de Vries, Forrás: Formula E

A 26 éves holland világbajnok számára egyébként különösen drámaira sikerült a versenyhétvége, hiszen a ranglista vezető pozícióját birtokolva érkezett a német főváros pályájára, de a szombati futamon mindössze a 22. helyezést tudta megszerezni, és a vasárnapi versenyen is csak a nyolcadik helyre tudta felküzdeni magát a 13. rajtpozícióból.

A csapatok közül a Mercedes-EQ zsebelte be a legtöbb pontot a szezon versenyei alatt, a második helyezett a Jaguar Racing lett, míg a harmadik helyen a DS Techeetah csapatát találjuk. A következő évadtól, mely a jövő év januárjában indul Szaúd-Arábiában, sem az Audi, sem a BMW nem indul csapatként, sőt, a hétvégén felröppent hírek szerint a Mercedes-EQ is követi a másik két német autógyártó példáját. Hivatalos bejelentés erről a napokban várható.

Nyck de Vries és a Mercedes-EQ világbajnoki címe egyébként teljesen új keletű a Formula E történetében, hiszen az elektromos versenysorozatnak ez volt az első szezonja hivatalos FIA világbajnokságként.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.