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 A Renault régi harcos az elektromobilitás frontvonalán, de a mai napig elképesztően népszerű Zoe óta rengeteg idő telt el újabb tisztán elektromos modell bevezetése nélkül. Viszont most itt van a Mégane E-Tech Electric, amely a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség által fejlesztett CMF-EV dedikált elektromos padlólemezével jó esélyekkel robbanhat be a piacra, hogy a vállalat villanyautó-eladásait az egekbe röpítse. A franciák sikertermékének nevét viselő villanyautó formáját tekintve a crossoverek felé húz, de a Renault vezérigazgatója a hot hatchback kifejezéssel jellemzi, azaz a gyártó inkább sorolja a külső kompakt méreteit meghazudtolóan tágas sportos ferdehátúak közé. Az azonban bizonyos hogy ekkora helykínálat még egyik korábbi Mégane-t sem jellemezte: a hátsó utasok térdeinek 21 cm helye van, és a teljes középkonzol és műszerfal úgy lett tervezve, hogy az elöl ülőknek is minél nagyobb mozgásterük legyen. Az elektromos platform hatalmas, 2,7 méteres tengelytávot tesz lehetővé a 4,21 méter hosszú autóban minimális túlnyúlásokkal. Az autó szélessége 1,78 méter, magassága pedig mindössze 1,5 méter, ami a szupervékony akkucsomagnak köszönhető: csupán 110 mm az akkupakk vastagsága. Mindez az aerodinamikához is hozzájárul, hiszen az alacsonyabb tetővonal jobb légellenállást eredményez, így sikerült 0,29-re lefaragni a légellenállási együtthatót. A Mégane E-Tech Electric hat színben lesz elérhető, de kéttónusú festés is választható, így a vásárlók összesen 30-féle színkombináció közül válogathatnak. Az autó ajtaját automatikusan előugró kilinccsel lehet nyitni, melyek visszaugranak a helyükre, miután az autó elindult, az ajtó bezárult, vagy két perc egy helyben állást követően. Standard felszerelés lesz az úgynevezett OpenR kijelzőcsoport, amely a digitális műszerfalból, és a központi érintőkijelzőből áll. Az előbbi megjelenítési felülete 321 négyzetcentiméter 1920 x 720 pixel felbontással, az utóbbi, 12 colos képernyőé pedig maximálisan 453 cm2 1250 x 1562 pixellel. A belépő szintű változatnál a központi kijelző kicsivel kisebb és alacsonyabb felbontású (9 col, 1250 x 834). A modell talán egyik legfontosabb jellemzője, hogy az OpenR Link operációs rendszere Android alapú, azaz a világ okostelefon-használóinak 75%-a magabiztosan elboldogulna vele. Ezáltal hálózaton keresztül frissíthető, és számos jól ismert alkalmazás, valamint a Google szolgáltatásai is futnak majd rajta. Az elektromos Mégane két teljesítményszinttel, és két akkumérettel lesz elérhető. A gyengébb 96 kW-ot tud (130 LE, 250 Nm nyomatékkal), míg az erősebb 160 kW-tal hasít (218 LE, 300 Nm nyomaték). Az energiát az LG által szállított NMC (nikkel-mangán-kobalt) kémiájú, folyadékhűtéses akkumulátor tárolja a motor számára, amelynek 600 Wh/literes energiasűrűsége 20%-kal nagyobb, mint a Zoe aksijáé. A kisebbik akkumulátor kapacitása 40 kWh, amely a WLTP szabvány szerint 300 kilométeres hatótávolsághoz elegendő, de akinek szüksége van 470 kilométeres hatótávra, az rendelheti 60 kWh-s akkuval is az autót. Az előbbi 8 darab, 24 cellás modulból épül fel, míg a nagyobb csomagban 12 modul található két rétegben elhelyezve, de a pakk dimenziói változatlanok maradnak. A CMF-EV padlólemez hivatalosan akár 580 kilométeres hatótávra is alkalmas, s bár erről a Renault sajtóanyaga nem tesz említést, a hétvégén kiszivárgott információk szerint 2022 végén érkezhet egy nagyobb akkumulátoros változat a modellből. A DC töltés teljesítménye minden változatban maximálisan 130 kW, amivel 30 perc alatt 300 kilométeres távolságra elegendő energia tölthető be. Ha azonban csak váltóáramú töltésre van lehetőségünk, a 7 kW-os standard opciót lecserélhetjük 22 kW-os fedélzeti töltőre, amivel egy óra alatt 160 kilométert nyerhetünk. A villanyautó összesen 26-féle vezetéstámogató rendszert ismer. A biztonsági funkciók közé tartozik az úgynevezett Fireman Access, amely egyszerű hozzáférést biztosít a tűzoltók számára az akkumulátorhoz tűz esetén. A Renault szerint így gyakorlatilag 5 perc alatt le lehet küzdeni a lángokat órákig tartó oltás helyett. Emellett egy QR-kód is található a szélvédőn, amelyet beszkennelve a tűzoltók láthatják az autó strukturális felépítését és minden egyéb szükséges információt. A modellt az ElectriCity szívében, a douai gyárban fogják összeszerelni Észak-Franciaországban, de pontos megjelenési dátumot, és árat egyelőre nem mondott a Renault. This slideshow requires JavaScript. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!