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 Országszerte legalább 1100 elektromos busz áll forgalomba 2022-től 2025-ig a Zöld Busz Program 180 milliárd forintos keretéből – közölte az MTI-vel csütörtökön a Humda Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. Több mint 2 évvel ezelőtt számoltunk be először arról, hogy közel 1300 buszt cserélhetnek majd állami támogatással tisztán elektromosra a magyar városokban, amelyhez a kormány 10 éves időtávon mintegy 36 milliárdos támogatást biztosít. A közelmúltban rendszeresen beszámoltunk a zöld busz programról a villanyautosok.hu oldalon, melynek legfrissebb hírei szerint 123 db tisztán elektromos buszra már lezárult a pályázat, így ezekkel a járművek hamarosan találkozhatunk az utakon. A múlt heti Villanyóra podcastunkban azt az ellentétet próbáltuk feloldani, hogyan jut majd összesen 1290 buszra támogatás a 35,9 milliárdos forrásból, ha a keret nagyobb felét már a teljes busz-szám alig tizedére elköltötték. Ugyan már az első hírek is az idővel csökkenő támogatási arányról szóltak, ezen kívül, ha egy városban már kiépült a töltőinfrastruktúra, akkor az újabb buszok vásárlása mellett nem (vagy legalábbis kevesebbet) kell a töltőkre fordítani, de még így sem tűnt reálisnak, hogy az első 18 milliárdból 123, majd hasonló összegből 1100-nál is több busz vásárlását tudja majd támogatni az állam. Villanybusz kell a magyaroknak, de ez nem lesz olyan egyszerű A költői kérdésünket gyakorlatilag megválaszolta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kizárólagos tulajdonában álló Humda, amely szeptembertől kezdve koordinálja a zöld busz programot, a válasz tehát további források bevonása lesz. Steiner Attila államtitkár közleményéből azt is megtudtuk, hogy az új járműveknek köszönhetően mai árakkal számolva a dízel buszokhoz képest csaknem 35 milliárd forintnyi üzemanyagköltség megtakarítással számolhatnak a közlekedési társaságok, a magyar városok levegőjét pedig 70 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátás terheli majd, így a beszerzések ahhoz is hozzájárulnak, hogy Magyarország 2050-re karbonsemleges legyen. Belföldön összesen körülbelül 8500 busz van forgalomban, ebből mintegy 2900 a helyi, városi közlekedésben vesz részt, többnyire a megyei jogú városokban és Budapesten. Jelentős részük elöregedett, környezetszennyező, mielőbb cserére szorul – hangsúlyozta Steiner Attila. Weingartner Balázs, a Humda elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy nyilvános rendezvények sorozatával hívják föl a figyelmet az elektromos járművek előnyeire, és hozzátette, hogy jelenleg a gyermekek autó-motorsport tehetségkutató programsorozatán, a Humda Junior Gokart Challenge családi napjain mutatják be a hibrid és elektromos technológiákat, közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ismeretterjesztéssel párosítva. Magyar elektromos busszal lehet utazni Budapesten Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!