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 A közelmúltban rendszeresen számoltunk be arról, hogy nagyvárosok elektromos buszokra váltanak, amivel nem csak a levegő tisztáságát növelik, de jelenetős költség megtakarítást is elérhetnek. Szerencsére Magyarország is igyekszik lépést tartani Varsóval, Moszkvával, Párizzsal. A kormány honlapján jelent meg a minap egy közlemény arról, hogy 35,9 milliárd Forinttal támogatják az önkormányzatokat és helyi közlekedési társaságokat környezetbarát buszok beszerzésében. A támogatás a beruházások árának maximum 20%-át adja. A közlemény szerint a teljes beruházás 160 milliárd Forint lehet. A kormány azzal számol, hogy a 160 milliárd forintból összesen 1290 buszt vásárolhatnak majd az önkormányzatok, amennyiben biztosítani tudják a támogatáson felül a 124 milliárd saját forrást. A támogatásra a legalább 25 000 fős lakossággal rendelkező települések jogosultak. Jelenleg ezeken a településeken összesen 2900 autóbusz közlekedik, így a teljes korszerűtlen flotta közel felét környezetbarátra cserélhetik majd. A buszbeszerezés folyamatos lesz. Az első években, 2021-ig nem csak elektromos, hanem földgáz (CNG) üzemű buszokra is felvehető a támogatás, de 2022-től már kizárólag tisztán elektromos buszok beszerezését támogatják. Székesfehérvár főterén mutatta be az Ikarus és a CRRC magyaror-kínai vállalat az IC 1211 U típusú, CityPioneer elnevezésű 12 méteres elektromos buszát (Fotók: Simon Erika és Molnár Artúr – Szekesfehervar.hu) A program a környezetvédelem mellett a gazdaság élénkítését is megcélozza, ugyanis a beruházásnál lehetőség szerint 50%-os hazai hozzáadott értéket szeretnének elérni, így lehetőséget biztosítva a magyar gyártóknak a hosszú távú fejlődésre, azaz a hazai megrendeléseket referenciákat felmutatva később világszerte megrendeléseket szerezhessenek. A zöld busz program kormányzati támogatásának fedezetét tíz év alatt a szén-dioxid kvóta értékesítéséből befolyó bevételek biztosítják majd. A hosszú távú célokat is meghatározták, a közlemény kitér arra, hogy a következő 10 évben a közösségi közlekedésben használt 7500 buszt szeretnék környezetbarátra cserélni a hazai ipar közreműködésével. Magyarországon a buszgyártás komoly múltra tekint vissza, az 1980-as években az Ikarus évente 10 000 db buszt értékesített. Az Ikarus, bár kínai segítséggel, de igyekszik lépést tartani az igények változásával, 2018 decemberében az Ikarus-CRRC elektromos buszt mutatott be Székesfehérváron, és idén tervezik a csuklós és midi változatok bemutatását is. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!