PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Reprezentatív felmérés készült az Opinio mobiltelefonos applikáció segítségével a magyarok autóvásárlási preferenciáiról, valamint arról, hogy miként látják az autós közlekedés jövőjének alakulását. A közvélemény-kutatásban megkérdezettek fele úgy gondolja, hogy a jövő egyértelműen az elektromos autózásé, ám abban meglehetősen bizonytalanok, hogy a következő autóvásárlásuknál milyen meghajtást válasszanak. Az elektromos technológia 44%-ot kapott erre a kérdésre, de közel ugyanennyien szavaztak a benzines autókra és a hibridekre is. A sorból csupán a dízelautók lógnak ki, amit csupán a válaszadók 24%-a jelölt be lehetséges opcióként. A kérdőívből kiderült, hogy az elektromos autók terjedését a magyarok szerint a nagyobb hatótávolság elérése, és a töltőinfrastruktúra fejlődése segítené, de legtöbben, 84 százalék a vételár csökkenésére tette le a voksát. Nem véletlenül, hiszen a felmérés szerint egy magyar autóvásárló átlagosan maximum 2,98 millió forintot költene el, amiért nemhogy újonnan nem kap villanyautót, de még használtan is alig. A legjobb használt elektromosautó-ajánlatokért érdemes átböngészni a VillanyautóPiac aktuális kínálatát. 1-3 millió forintnál többet csak jellemzően a férfiak, illetve a gazdaságilag erősebb demográfiai csoportok, például az 50-59 évesek, a diplomások, illetve a fővárosiak hajlandók költeni. A fizetés módjában még mindig a helyszíni, készpénzes megoldás dominál, de a válaszadók 45%-a akár valamilyen kölcsönkonstrukciót is igénybe venne. Támogatás használt villanyautóra – jó ötlet? Az autóvásárlásra szánt összeg azt is jelzi, hogy a magyarok többsége használt autóban gondolkodik, és csak a vásárlás előtt állók kevesebb mint fele, főleg az idősebb korosztályok terveznek új járművet elhozni a kereskedésből. A megkérdezettek egyébként mindössze 20 százaléka rendelkezik 5 évnél fiatalabb autóval, ám az autók életkora és a vásárlási tervek között nincs egyenes összefüggés: ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást a 2-5 éves autót vezetők, mint akik jóval idősebb, akár 15 évnél is öregebb gépkocsival közlekednek. Ami a márkákat illeti, a népszerűségi listát a Volkswagen vezeti, ezt az Opel, a Toyota, a Ford, a Suzuki, az Audi, és a Škoda követi. A korcsoportok között igencsak eltérő eredmények születtek ebben a kérdésben, a 15-29 év közötti fiatalok például a Subaru, a Fiat, a Lexus, a Seat, és az Alfa Romeo márkákat jelölték kedvencüknek. A kérdőív kitért az autómegosztó szolgáltatásokra is. Azt, hogy egyáltalán mit jelent ez a kifejezés, 43 százalék tudta, nem meglepő módon zömében a magasabb iskolai végzettséggel rendelkező, és/vagy a fővárosban élő válaszadók. Egy rövid magyarázó szöveg után az applikáció megkérdezte a kitöltőtől, hogy nyitott lenne-e használni ilyen szolgáltatást, erre 46% válaszolt igennel. Nem meglepő módon jellemzően olyanok, akik ritkán, havonta csak néhány alkalommal ülnek volán mögé. Címlapkép fotó: Magyar Péter 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!