Audi: le kell jönnünk a kőolaj nevű drogról!

A VW csoport háza tájáról mindig elhangzik valami merész és érdekes, de eddig úgy tűnt az Audi a legambivalensebb tagja az óriáscégnek, ha az elektromobilitásról van szó. A négykarikás márka különböző felsővezetői az elmúlt években sokszor tettek kétértelmű, esetleg a hidrogén felé nyitó, sokszor pedig magának a konszern vezetőjének véleményével ellentétes kijelentéseket a villanyautók kapcsán.

Most úgy néz ki beálltak a sorba.

Keményebb célok kellenek

Német sajtóértesülések szerint a minap Markus Duesmann, az Audi márka feje egy motortechnikai konferencián vett részt és meglehetősen egyértelműen fogalmazott, arról, merre kell haladnia a világnak és az autógyártásnak:

A szén, a kőolaj, a földgáz olyan hatással vannak társadalmunkra, mint a drogok. Elképesztően függünk tőlük, de a károkat amiket okoznak már csak akkor vesszük észre, amikor elmúlt a kezdeti kábulat. Ezért közösen kell bátornak lennünk.

-így az Audi vezére.

Markus Duesmann, CEO Audi. Forrás: Audi AG

Duesmann azzal sem elégedett, ahogy a politika és az autóipar kezeli a problémát. Emlékeztetett rá, hogy az Audi 2026-ban mutatja be a belsőégésű motorjai utolsó generációját, és a 2030-as évektől már csak elektromos autókat akar árulni. Véleménye szerint

azt kellene célul kitűzni magunk elé, hogy 2040-től teljesen kivezessük a fosszilis energiahordozókat.

A cégvezető egy kicsit odaszólt a német politikai elitnek is. Bár úgy néz ki, a következő kormányban benne lesznek a Zöldek is, a koalíciós tárgyalásokon még mindig az akkumulátoros autók alternatíváiról beszélgetnek, de ez nem segíti a klímavédelmet. Egy villanymotor egyszerűen ötször hatékonyabb mint egy belsőégésű – utalt ezzel arra, hogy szerinte miért felesleges időhúzás elodázni a váltást.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.