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 A Tesla legújabb negyedéves eladási adatai óta már tudjuk, hogy míg tavaly 500 ezer autót adott el a világ legnagyobb villanyautó gyártója, idén már az első 9 hónapban 627 ezer felett járnak. Ha lesz elég chip, év végére akár a 880 ezret is megközelíthetik az adatok, jövőre pedig Austin, Berlin és az újrainduló nemzetközi S/X szállítások segítségével bizonyosan átlépik a milliós küszöböt. Most a hivatalos regisztrációs adatok segítségével arra is választ kaptunk, vajon stagnálnak-e az európai eladások, és tényleg bezuhant-e a kínai értékesítés? Európa A vállalat tavaly kicsit több, mint 10%-os visszaesést könyvelt el Európában, de a Covid évében ez még mindig relatív jó eredménynek számított a versenytársakhoz képest. Idén viszont - a chiphiány ellenére - ismét rekordokat döntenek a számok, és ez a kontinensünkön is meglátszik. A vállalat legnagyobb európai piaca immár Németország, ezt követik a britek és a franciák - azaz most már az eladások a hagyományos autókéhoz hasonló eloszlásúak, nem csak egy-két kedvezményekkel, vagy büntetésekkel operáló progresszív ország mutat a valós súlyán felüli adatot. Ezzel együtt tagadhatatlan, hogy a Model Y európai startja újra meghozta a norvégok vásárlási kedvét is, itt ugyanis a típus mindössze 1 hónap alatt az év negyedik legnépszerűbb modellje lett. Az elmúlt negyedévben Európában közel 46 ezer autót adott el a Tesla, ami 28%-kal magasabb az eddigi rekordnál. Ami igazán érdekessé teszi az adatot, az az, hogy a vállalat Európában az idei év első 9 hónapjában már egy hajszálnyival több autót adott el, mint 2019-ben összesen, és ezzel új házon belüli rekordot állított fel. Hamarosan érkeznek majd az európai összesített eladási adatok, és akkor meglátjuk mire volt ez elég a többi márkához képest. Kína Kínában az év elején keveredett több egymást követő PR botrányba a Tesla. Ezek jó része azóta elhalt, a vádaskodó fogyasztók és influencerek visszaléptek, bocsánatot kértek, pert vesztettek. Persze arról megoszlanak a vélemények, hogy ezek mögött valós problémák álltak-e, esetleg a versenytársak hatottak oda, vagy éppen ellenkezőleg, a kínai központi kormányzat tenyerelt rá a bíróságokra, hogy segítsék a Teslát. Mindenki válasszon magának hite és vallása szerinti megfejtést. Ezzel együtt, illetve tulajdonképpen a kiváltó okoktól függetlenül a nagy kérdés az volt, vajon maradandó károkat okoztak-e a botrányok a Tesla renoméjának, és bezuhannak-e a cég helyi eladásai. Most a legfrissebb hivatalos szeptemberi adatok azt mutatják, hogy a cég a harmadik negyedévben rekord mennyiségű autót adott el az országban - az eddigi 60-70 ezer közötti negyedévekhez képest 73 ezer Model 3 és Y kelt el júliustól szeptemberig a hazai piacon. Az elmúlt hónapok során a cég központi fremonti üzeme minimumra csökkentette az export gyártást, és csak két kisebb szállítmányt indítanak útra Dél-Koreába és Tajvanba. Az nem világos, hogy ezt a két kis ázsiai piacot miért nem Kína szolgálja ki, de nagyjából 3-6 ezer autóról beszélhetünk negyedévente. Emiatt a kínai gyár vált a fő exportközponttá, ami a gyártási ütemezés átalakításával is járt. Elon Musk legutóbbi ígérete szerint idén év végén elkezdik elengedni a negyedéves értékesítési hullámot, és nem fognak bánkódni, ha pár ezer autó átcsúszik a következő év elejére. Ha sikerül az átállás, akkor kicsit kiegyenlítettebbek lehetnek a cég eladási periódusai, ami kevésbé terheli majd meg az autók átadásával foglalkozó kollégákat. Igazi változásra azonban majd inkább csak a Giga Berlin felfutása után várhatunk. Hihetetlen számot villantott a Tesla kínai gyára Érkeznek a részletes adatok – így teljesített a Tesla Európában és Kínában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!