HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Hihetetlen számot villantott a Tesla kínai gyára

A sanghaji Tesla gyárról mindig is tudni lehetett, hogy fontos helyszín lesz az autógyártó életében, de a növekedés üteme akkor is döbbenetes.

És még tovább növekszik

A Giga Sanghaj építését 2018 júliusában jelentették be, és fél évnyi papírmunka, illetve tereprendezés után 2019 januárjában tették le a gyár alapkövét. Bár voltak olyan vélemények, hogy a kínai helyszín egy mocsár és évekig nem lesz ott semmi, már 2019 decemberében beindult a gyártás, az első Model 3-akat pedig hivatalosan 2020 januárjában adták át.

A gyár első évében nagyjából 145 ezer autó készült az üzemben.

Körülbelül egy évvel később, 2021 elején indult be a Model Y gyártása a frissen épült második ütem csarnokaiban, a termelés üteme pedig gyorsan nő. Mostanra a Giga Sanghaj lett a vállalat export központja, és már Európát, illetve Ázsiát is ez az üzem látja el a Model 3 és Y típusokkal. Ez majd csak a Giga Berlin indulásával változik, jövő év elejétől az európai vásárlók már német SUV-t kapnak, de a szedán testvér még évekig a kínai gyárból jöhet majd.

Most a vállalat kínai sajtóosztálya – mert ott van ilyen – invitálta a sajtó képviselőit egy történelmi mérföldkő elérése dokumentálásra:

szeptember 29-én elkészül az idei háromszázezredik autó a Giga Sanghajban.

Ez azt jelenti, hogy idén, az első 9 hónapban több, mint kétszer annyi autó készült az üzemben, mint tavaly egész évben. A mérföldkő elérése részben előrevetíti a szeptemberi gyártási és eladási adatokat is, mivel az adatból visszaszámolva 40 ezer feletti szeptemberi értékesítés prognosztizálható a kínai piacon. A cég negyedéves globális gyártási és értékesítési adatai a hét végére, jövő hét elejére várhatók.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.