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
auto
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

Már a Supercharger nyitás első híreinél felfigyeltünk arra a problémára, hogy a Supercharger töltőoszlopok viszonylag rövid kábellel vannak felszerelve, amely számos autótípussal megnehezíti a töltést.

A Teslák esetén a kábel hossza nem jelent problémát, sőt akár előnyösnek is tekinthető. Ha az autók tolatva állnak be a töltőhelyre, akkor a kábel épp kényelmesen elér az autó töltőnyílásáig anélkül, hogy a talajon tekeregne, koszos lenne, elbotlanánk benne, esetleg egy hanyag autós ott hagyná, így a következő ráállna, ezzel tönkre tenné. A teslásoknak esetleg utánfutót vontatva okozhat kellemetlenséget a rövid töltőkábel.

Több Tesla-tulajdonos felhívta Twitteren Elon Musk figyelmét a problémára, akadt, aki egy rövid kutatást is végzett, és összeszedte, hogy az ismertebb típusokon hol található a töltőnyílás.

https://twitter.com/FabianLaasch/status/1455425729156505602

 

Az ábráról egyértelműen kiderül, hogy a PSA modellek, a Volvo és a Polestar villanyautói, valamint a klasszikus Ioniq tulajdonosai nem találkoznak a problémával, mivel ezeken a típusokon épp ott van a töltőnyílás, mint a Teslákon, az autó bal hátsó részén.

A régi Ioniq számára ideális a Supercharger elhelyezése

Azok a modellek, melyeken az autó orrára vagy a jobb első sárvédőre helyezte a gyártó a töltőnyílást, szintén nincs probléma. Ilyen például a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT, az Audi e-tron Sportback, a Hyundai Kona, a Kia e-Niro és e-Soul, a Renault Zoe, a Dacia Spring, a Honda e és az MG ZS EV. Persze ezekkel az autókkal nem tolatva, hanem előremenetben kell beállni a Supercharger előtti parkolóhelyre, esetleg kissé jobbra húzódva, például a Hyundai Kona, Kia e-Soul/e-Niro vagy Aiways U5 tulajdonosoknak, mivel ezeken a típusokon az autó középvonalától kissé balra tolódik a töltőnyílás.

A fotón jól látszik, hogy a Honda és a Kia e-Niro kissé jobbra húzódva gond nélkül tud tölteni a Superchargeren, de a BMW i3 tulajdonosa már gondban van.

A problémát a bal első vagy jobb hátsó oldalra helyezett töltőnyílások okozzák. Ezekkel a modellekkel tolatva és előremenetben parkolva sem fog elérni a kábel a töltőoszloptól az autó töltőnyílásáig. Mivel a Superchargereket minimum párosával telepítik, de sokkal inkább jellemző a 4-8-16 oszlop egy töltőállomáson, így ezek a modellek is tudnak tölteni, csak épp nem a parkolóhelyhez dedikált, hanem a szomszédos parkolóhelyhez tartozó oszlopról. Ebben a szituációban azonban fontos észrevenni, hogy ha egy Tesla beáll a szomszédos szabad parkolóhelyre, akkor nem tud tölteni, mert az ahhoz a parkolóhelyhez tartozó oszlopot már egy másik autó használja. Van ugyan szabad töltőoszlop is, ahhoz viszont nem jut parkolóhely. Ebbe a kategóriába az Audi e-tron, a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT, az Audi e-tron Sportback, Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e, Jaguar i-Pace, Mini Cooper SE, Ford Mustang Mach-e, Lucid Air, a Mercedes villanyautói, a BMW i3, i4 és IX3, a Fiat 500e, az Audi Q4 e-tron, illetve a Volkswagen, Škoda,  SEAT és Cupra elektromos autói is.

Lakókocsit vontatva a Superchargerek használata a Tesla hátul elhelyezett töltőcsatlakozójával is problémás lehet (forrás: elbil.no)

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.