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 A Tesla termékpalettáján több érdekes új termék is szerepel, de régen kaptunk konkrét hivatalos információt arról, melyik pontosan mikor érkezik. Úgy néz ki már csak másfél hónapot kell várni erre. Homályos menetrend Legutóbb szeptember elején foglaltuk össze, a jelenlegi információink szerint melyik új Telsa modell mikor érkezik, illetve a korábbi autóik mennyit késtek az eredeti tervekhez képest. Azóta nem sok minden változott, úgyhogy emlékeztetőül itt van korábbi táblázatunk: Típus Bemutató Kiszállítások kezdete (terv) Kiszállítások kezdete (valóság) Model S 2009. 03. 16. 2011 Q3 2012 közepe 2012. 06. 22. Model X 2012. 02. 09. 2013 vége 2014 vége 2015 Q3 2015. 09. 29. Model 3 2016. 03. 31. 2017 vége 2017 közepe 2017. 07. 29. Model Y 2019. 03. 14. 2020 ősze 2020. 03. 13. Semi 2017. 11. 16. 2019 2020 vége 2021 vége 2022 Roadster II 2017. 11. 16. 2020 2021 2023 Cybertruck 2019. 11. 21. 2021 vége 2022 vége „nem Model 2” 2023 A cég negyedéves beszámolóiban – szándékosan – viszonylag tág határok között ígérgetnek csak, legfeljebb annyit mondanak, hogy melyik év elején, végén, illetve, közelebb kerülve az időponthoz, melyik negyedévben várható valami. Aztán a hivatalos bemutatót kb. két héttel korábban kommunikálja ki Musk Twitteren. Ezzel együtt a Semi, a Roadtser és a Cybertruck kapcsán már nem lehet ilyen trükkökkel takarózni, mind a 3 termék egyértelműen késik. A magyarázat nagyjából abban merül ki, hogy fontosabb dolgokkal foglalkoztak az elmúlt hónapokban, években. A Model 3 és Y kétségkívül a kenyérkereső termékek voltak, és egyszerre két új gyár építése, illetve Sanghaj bővítése sem kis falat egy, a nagy gyártókhoz képest kisebb cégnek. Ehhez jött még hozzá a globális alkatrészhiány, amely eddig ugyan viszonylag kevéssé hátráltatta a Teslát, de nem teszi egyszerűvé új, százezres rendelések leadását 3-4 új termékhez. Az örök mumus persze az elérhető akkucellák száma. Valószínű, hogy ezen a területen a Tesla tervei is folyamatosan változtak. Most úgy áll a képlet, hogy a „nem Model 2” álnéven futó kisebb, olcsóbb autó LFP aksikat kap, itt nyilván fontos mérföldkő, hogy a Tesla üzemétől kőhajításnyira elindult a CATL sanghaji cellagyára. Ahogy itt nő a termelés, úgy lesz egyre közelebb a legolcsóbb Tesla premierje. A Semi, a Cybertruck és a Roadster pedig az észak-amerikai 4680-as cellagyártás felfutására várnak, anélkül felesleges nagyon iparkodniuk. Ott lesz a főnök is Elon Musk nemrég bejelentette, hogy igyekszik kicsit háttérbe vonulni a negyedéves jelentés kommunikációjában, és csapatára bízza a dolgot, így nem lesz mindig ott a konferenciahívásokon. Ez a legutóbbin így is volt, de olyan nagy hiányérzete nem támadt az embernek, maximum a kikotyogott érdekességeket hiányoltuk. Oh man, this year has been such a supply chain nightmare & it’s not over! I will provide an updated product roadmap on next earnings call. — Elon Musk (@elonmusk) November 29, 2021 A következő viszont a negyedik negyedéves, azaz egyben az éves Tesla pénzügyi beszámoló is lesz, amire Musk is ellátogat a legfrissebb tweetje szerint. Ami pedig igazán érdekessé teszi az eseményt, az az, hogy az ígéret szerint beszámol majd a cég frissített gyártási, termékbevezetési terveiről. Musk üzenete egyébként arra is utal, hogy ez az év az ellátási láncban kész rémálom volt, és még mindig nincsenek túl a kihívásokon, tehát leginkább arra lehet számítani, hogy magyarázzák majd a bizonyítványt, mi miért késik. Persze akár meg is lephetnek minket. A negyedéves/éves eladási adatokra január 2-3 között számíthatunk, a pénzügyi jelentés pedig valamikor január 24-26 között esedékes. Természetesen minden kiadott adatról és információról beszámolunk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!