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 Az, hogy a Hyundai csoport komolyan gondolja az elektrifikációt, nem újdonság. Hogy ez mennyire így van, arról most jelent meg egy friss írásunk – aki erről lemaradt, a cikk alján megtalálja a linket. De a mostani lépés mégis van annyira jelentős – és bizonyos értelemben szimbolikus is –, hogy külön is érdemes beszélni róla. A dátumot fel lehet jegyezni a naptárakba. Itt a vége Mutasd az aksigyáradat! – szoktuk mondani, amikor valamelyik autógyártó hangzatos PR anyagban büszkélkedik azzal, hogy ő majd a jövőben mennyi tisztán elektromos elektromosított autót fog gyártani. A marketing maszlag és a valós tervek a valóságban úgy válnak el egymástól, mint az olaj a víztől, ha megkérdezzük, van-e már ezekhez a tervekhez épülő akkugyáruk, vagy aláírt, nagy mennyiséget lekötő cellavásárlási szerződésük valami ismert szereplő nem csak a laborban működő termékére. De legalább ennyire jó kérdés lehet az is, hogy van-e belátható időn belülre kitűzött végdátuma a belsőégésű motorjaik gyártásnak, fejlesztésének. Nos a Hyundainál úgy tűnik valós tervek mentén haladnak és a napokban egy jelentős mérföldkőhöz érkeztek el: bezárt a cégcsoport belsőégésű motorokat fejlesztő, 12 ezer főt foglalkoztató részlege. A The Korea Economic Daily december 23-i beszámolója szerint a Hyundai 1983 óta üzemeltette K+F központját Namyang városában, és mintegy 12.000 ember dolgozott ott. 1991-ben mutatták be az első saját fejlesztésű, stílszerűen Alpha névre keresztelt motorjukat, és az itt fejlesztette újabb és újabb motorgenerációk segítették hozzá a céget, hogy a világ 5 legnagyobb autógyártójának egyike legyen. Az 1992-es Hyundai S Coupe kapta meg a legelső, G4EK jelzésű saját fejlesztésű benzinmotort. A 88 lóerős alapváltozat mellett készült 129 lovas turbós verzió is. Most úgy döntöttek, nem költenek több pénzt a belsőégésű motorok fejlesztésre, amivel egyértelművé tették, hogy merre halad a cég. Innen már nagyon nehéz lenne irányt váltani, mivel a megmaradó kis csapat már csak a jelenleg gyártásban lévő hajtásláncok apróbb fejlesztéseit végzi. A csoport frissen kinevezett K+F vezetője Park Chung-kook levélben fordult a vállalat munkavállalóihoz, amelyben arról beszélt, hogy bár a saját belsőégésű motor kifejlesztése egy hatalmas és fontos lépés volt a cég történetében, de váltaniuk kellett, hogy a jövő innovációira fókuszáljanak. A központ alkalmazottait igyekeznek megtartani, így a hagyományos hajtásláncok fejlesztésén dolgozó munkatársakat beolvasztják az elektromos hajtáslánc csapatba, a belsőégésű motorok tervezésén dolgozó kutatók, pedig az Electrification Design Centerben folytatják a munkát. A benzines és dízel hajtásláncok kutatólaborjából a villanymotorok tesztközpontja lesz, és a hajtáslánc fejlesztési központ a villanyhajtás fejlesztésének helyszínévé válik. Ezzel egyidejűleg a villanyhajtás fejlesztés alatt létrehoztak egy akkumulátor fejlesztő központot is, ahol saját műszaki megoldásokon dolgoznak – a Hyundai jelenleg beszállítótoktól, így többek között az LG-től és az SKI-től vásárol akkumulátorokat, de ezeket nem maga fejleszti, vagy gyártja. A régi-új K+F központ mostantól a nyersanyagokkal és a félvezetőkkel is foglalkozik, amelyek nem csak az elektrifikáció, de az önvezetés miatt is kiemelt területnek számítanak. A vállalat célja az átszervezésekkel, hogy felgyorsítsa a villanyautók fejlesztését, ugyanis a legújabb elemzések szerint gyorsabban zajlik le a váltás, mint azt korábban gondolták. Agresszív elektrifikációt tervez a Hyundai csoport PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!