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
auto
2024. 04. 19. péntek

Trónfosztás történt a francia autópiacon

elektromos autó

A 3 nagy európai autópiac közül a franciákat hagytuk a legvégére, mert innen érkeznek legkésőbb az adatok. A trend itt is hasonló a némethez és a brithez, de itt a villanyosok még 0,2%-kal lemaradtak a 10%-os küszöb átszakításáról.

Zuhan a dízel, hasít a villanyautó Németországban

Stabilizáció a gödör alján

Ha akarom, a brit eredményhez hasonlóan pozitív hír a francia autópiacról, hogy 2021-ben megállt a zuhanás, 0,5%-os emelkedést regisztráltak 2020-hoz képest. Ez a tálalás azonban udvariasan hallgat arról, hogy két éve gyakorlatilag ugyanazon a 46 éves mélyponton vannak az újautó-eladások.

Ahogy a németeknél és a briteknél már láttuk, látványosan szorulnak vissza a hagyományos hajtásláncok. A benzinesek eladásai 14%-ot, a dízeleké 31%-ot estek, együttes piaci arányuk pedig a 2020-as 74% után 2021-ben már csak 61,3% volt.

A tisztán elektromos autók még nem törték át a 10%-os küszöböt Franciaországban, de már nem kell sok hozzá, csak egy hajszállal maradtak el ettől. Míg 2019-ben alig 43 ezer, 2020-ban pedig 110 ezer, addig 2021-ben már 162 ezer teljesen elektromos autó került újként átadásra az országban.

A legkelendőbbek

Franciaországból hagyományosan elég lassan érkeznek meg a statisztikai adatok. A teljes nagy listára még várnunk kell, ehhez az íráshoz is 3 külön forrásból szedtük össze a számokat és az összes személyautót átfogó eladási listán darabszámokat még így sem tudunk mutatni egyelőre. Az azért látszik, hogy a Top 10-be elektromos modell még nem tört be, bár a Tesla Model 3 az év során 5 alkalommal is bekukkantott ide, az éves összesítéshez ez kevés volt. Van azért 3 olyan típus a listán, amelynek eladási sikereiben a teljesen elektromos kiadás számai is benne vannak.

A tisztán elektromos modellek listáját a Tesla Model 3 vezeti - nem gyenge mutatvány, hogy francia piacon megelőzött egy francia modellt. Van is egy kis vihar az adatok körül, mert egyes oldalak mégis a Zoét hozták ki győztesnek azzal, hogy a személyautó változat számaihoz hozzáadta az áruszállító kiadás 2127 darabját is. Egyelőre azonban többi forrásunk mind külön veszi a személyautókat és náluk az amerikai márka nyert. Ha valakit érdekel a teljes 60 típus felsorakoztató lista, a táblázatunk alján megtalálja a linket hozzá. Érdekesség: a Renault Mégane-E az 59. helyen már felkerült a ranglistára.

Az Egyesült Királyságban villanyautó kapta az ezüstérmet tavaly

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.