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 Érdekes listát állított össze a Bloomberg több mint 70 amerikai gyáregység összehasonlításával. Megvizsgálták, melyik üzem volt a leghatékonyabb az autók gyártásában. Négy éve senki nem gondolta volna A lap összesítése szerint a 2021-es évben a Tesla fremonti üzeme hetente átlagosan 8550 autót gyártott le, és ezzel a leghatékonyabb volt az észak-amerikai gyárak rangsorában. Ezzel a villanyautó-gyártó eredeti gyára megelőzte a Toyota Kentucky államban található (8427), a BMW dél-karolinai (8343) és a Ford michigani (5564) gyárát is. A Bloomberg emlékeztet rá, hogy miközben a világ autógyártása tavaly gyengélkedett, a Tesla termelése 83%-kal nőtt, idén pedig két új gyára nyílik, és tervben van mind a sanghaji, mind a fremonti üzem kapacitásának 50%-os növelése is. Az üzleti lap műholdfelvételek alapján a gyárak alapterületét is szemügyre vette, és a Tesla 492 ezer négyzetméteres központi gyára jócskán elmarad a fenti versenytársakétól – a Toyota üzeme például 836 ezer négyzetméteres, de a BMW is 650 ezren gyártja az autókat. A Giga Texas első fázisának épülete 1,2 kilométer hosszú, alapterülete pedig 734 ezer négyzetméter lesz. Az interneten elérhető adatok alapján egyébként annyit azért még hozzátennénk, hogy mind a Toyota georgetowni, mind a Tesla fremonti gyára nagyjából 10 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Forrás: Bloomberg Természetesen a fenti statisztika nem mond el mindent, hiszen a Teslának tavaly csak egy üzemelő autógyára volt az Egyesült Államokban, és mindössze a tizedik legnagyobb gyártó volt az országban. Az is igaz ugyanakkor, hogy amikor 2017 közepén arról szóltak a hírek, hogy alig pár tucat Model 3-at tudnak legyártani naponta, senki nem gondolta volna, hogy pár évvel később a kaliforniai gyár lekörözi az iparág éllovasának számító Toyota üzemét. Bár 2021-ben nagyon visszaesett a versenytársak termelése, ha a többieknél minden maradt volna a 2019-es szinten, Fremont akkor is a harmadik vagy negyedik helyen futott volna be a 70-ből. Forrás: Bloomberg 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!