2834,5 mérföldet, azaz körülbelül 4562 kilométert tett meg Los Angeles és New York City között egy Porsche Taycan mindössze körülbelül két és fél óra töltéssel, s ezzel egy újabb bejegyzést szerzett magának a Guinness Rekordok Könyvében: a sportautómárka első elektromos autójáé a legrövidebb töltési idő, amire szükség volt az Egyesült Államok két partvidéke közötti úton villanyautóval utazva. A volán mögött Wayne Gerdes ült, akinek a nevéhez már számos rekord kapcsolódik a szuperhatékony vezetés területén, ő volt például az egyik sofőrje annak a második generációs Toyota Mirainak, amivel egyetlen feltöltéssel 1359 kilométert tettek meg.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 Hatótávrekordot döntöttek a Toyota hidrogénautójával Wayne a teljes utat előre megtervezte a Plug Share és az Electrify America applikációkkal, minden töltési szünet adatait pontosan rögzítette, illetve a transzamerikai út minden másodpercét videóra vette, ezek alapján hitelesítették a döntőbírók a rekordot. A bruttó 93,4 kilowattórás akkumulátorral felszerelt Taycan Performance Battery Plus típusú elektromos autónak összesen 2 óra 26 perc és 48 másodperc töltésre volt szüksége a 4562 kilométeres távolság leküzdéséhez, ami egy hatalmas fejlődés a korábbi rekordhoz képest: tavaly november óta a csúcstartó a Kia EV6 volt 7 óra 10 perccel és 1 másodperccel. A dél-koreaiak villanyautója egy Teslától vette el a címet, aminek 12 órára, 48 percre, és 19 másodperce volt szüksége a töltőkön. Ugyan a Porsche sajtóközleménye erre nem tér ki, de Wayne részletes beszámolójából kiderül, hogy a pilóta összesen 18 alkalommal állt meg tölteni. Az Electrify America 350 kW teljesítményű berendezésein volt olyan töltés, amikor mindössze 22 perc alatt 6 százalékról 82 százalékra nőtt az akkumulátor töltöttsége. A töltés teljes költsége 76,82 dollár, átszámítva körülbelül 25 ezer forint volt. Az út öt napot vett igénybe, azaz Wayne egyáltalán nem sietett, inkább az energiahatékonyságra helyezte a hangsúlyt, így volt lehetséges ez a kiemelkedő teljesítmény. A Porschénél valószínűleg már a Guinness-felügyelő meghívásával indul minden ilyen PR-mutatvány megtervezése, hiszen akárhányszor megmozdul valamelyik elektromos autó, annak világrekord a vége. A Taycannal gyorsultak már zárt csarnokban, drifteltek vele, amíg bírta az autó aksija és a sofőr idegei, legutóbb pedig a Taycan Cross Turismót vitték le egy bányába, hogy aztán onnan egy hegy tetejére felmászva a legnagyobb szintkülönbséget leküzdő elektromos autóként emlegessék az újságírók. Videó: így húzott be újabb világrekordot a Porsche villanyautója PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!