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 A japán állami médiavállalat, az NHK szellőztette meg a hírt. Ez is a Teslának dolgozik majd, de nem Nevadában. Több milliárd dollár A Panasonic a Tesla legrégebbi akkugyártó partnere és immár 10 éve a cég japán gyáregységei szállítják a Model S és X 18650-es formátumú celláit. A két vállalat a Reno melletti Giga Nevadában is együttműködik, ahol 14 gyártósoron évi 38-39 GWh cellát gyártanak. A nevadai üzem tavaly szeptemberben szállította le az 1 milliomodik akkupakkját, ami nagyjából 3,5-4 milliárd legyártott 2170-es cellát jelenthet a Model 3/Y részére. Az NHK értesülése szerint már az is eldőlt, hogy a Panasonic épít egy saját akkugyárat az USA-ban, valószínűleg vagy Oklahoma, vagy Kansas államban, de mindenképpen Texashoz közel, mivel itt majd 4680-as akkucellák készülnek az autógyártó partner részére. Egyelőre semmi nem utal rá, hogy megszűnne a két cég nevadai együttműködése, sőt, a Panasonic nemrég jelentette be, hogy a következő 12-24 hónapban megkezdi az új 4680-as akkucellák sorozatgyártását, amelynek kiemelt vásárlója a Tesla lesz. Az, hogy nem a Giga Nevada bővül tovább valószínűleg több okra vezethető vissza. A múlt, a jelen és a jövő a Panasonicnál. Forrás: The Wall Street Journal A nevadai gyárban már több mint 7500 ember dolgozik, és évek óta hallani róla, hogy a környéken tapasztalható komoly munkaerő hiány gátolja a további növekedést. Az akkumulátor gyártásban ráadásul a legtöbb helyet a hagyományos cellák előállításához szükséges hosszú, szárító kemencék foglalják el, márpedig ha pár éven beül a Giga Nevada is átáll a száraz elektródás 4680-as cellák gyártására, akkor az épület fizikai bővítése nélkül a termelés is növelhető itt. A legfontosabb érv azonban valószínűleg az, hogy a Tesla gyárában a Panasonic csak egy albérlő, amely kizárólag az autógyártó partnernek készíthet ott cellákat. Ha viszont egy saját gyárat épít a japán vállalat, akkor a Teslán kívül azt szolgál még ki innen, akit csak akar. A Reuters megkérésére a Panasonic csak annyit mondott, hogy ők hivatalosan nem jelentettek be semmit. A Panasonic megerősítette a pletykákat Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!