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 A Transport and Environment (T&E) környezetvédelmi kampánycsoport szerint Európában az átlagos elektromos furgonok tulajdonlása és üzemeltetése 25%-kal olcsóbb, mint a dízelüzeműeké, annak ellenére, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású modellek esetében jóval magasabbak a kezdeti költségek. Az Amazon és a Rivian közös koncepciója. Egy új tanulmányban, amely hat országra terjedt ki – Franciaországra, Németországra, Olaszországra, Lengyelországra, Spanyolországra és az Egyesült Királyságra, amelyek az európai furgonpiac 76%-át teszik ki – a T&E megállapította, hogy egy elektromos furgon üzemeltetése kilométerenként 0,15 euróba kerül, míg egy dízel furgoné 0,20 euróba. A tanulmány kiszámította a dízel és elektromos furgonok teljes tulajdonlási költségét, figyelembe véve az egyes energiaforrások 2021-es átlagárát, valamint az értékcsökkenési és karbantartási költségeket és egyéb tényezőket, például az adókedvezményeket és az elektromos töltők beszerelésének költségeit. A T&E még abban az esetben is úgy találta, hogy a hat országból ötben (Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Spanyolország és Egyesült Királyság) az elektromos furgonok összességében olcsóbbak, ha az elektromos járművek vásárlásához nyújtott állami támogatásokat nem vesszük figyelembe, míg Németországban a költségek nem változtak. Ez még akkor is igaz, ha az elektromos furgonok beszerzési ára 40-55%-kal magasabb, mint a dízelüzemű modelleké – közölte a T&E. Az elektromos furgon a költségek tekintetében veri a dízeleket, és ezt a haszongépjármű vásárlók is tudják. De közel sincs elegendő kínálat az e-furgonokból. Az uniós jogalkotók egy csapásra változtathatnak ezen a CO2-célkitűzések növelésével, ami arra kötelezi a furgongyártókat, hogy több nulla kibocsátású járművet értékesítsenek. mondta James Nix, a T&E árufuvarozási menedzsere. Fiat Ducato Electric Mercedes Sprinter Electric Ford Transit Electric Elektromos furgonra váltás A T&E megbízásából készült külön felmérés szerint az európai furgonüzemeltetők szívesen váltanának elektromos meghajtásra, és több mint egyharmaduknak már van legalább egy elektromos haszongépjárműve. A hat európai országban 745 furgontulajdonos vállalkozás és magánfelhasználó körében végzett felmérés szerint a válaszadók 84%-a fontolgatná az elektromos meghajtást. A felmérésben részt vevők 36%-a már rendelkezik egy elektromos haszongépjárművel, 32%-uk tervezi, hogy 2022-ben vásárol egyet, 16% pedig azt mondta, hogy a következő öt évben fontolóra venné egy ilyen jármű beszerzését. A francia válaszadók voltak a legtöbben, akik már rendelkeznek e-furgonnal. A megkérdezettek 48%-a jelenleg is használ legalább egyet. A Peugeot is bemutatta új elektromos furgonját Szigorúbb CO2-kibocsátási szabályok szükségesek Annak ellenére, hogy a furgonüzemeltetők nagy százalékban nyilatkoztak arról, hogy használnak vagy tervezik az elektromos járművek használatát, az EU-ban 2021-ben eladott furgonoknak csak 3%-a volt tisztán elektromos. Ez az arány a személygépkocsik esetében – amelyeknek a haszongépjárműveknél szigorúbb CO2-kibocsátási előírásokkal kell szembenézniük – 9%-volt. A T&E által megrendelt felmérés szerint az elektromos járművektől való tartózkodás leggyakrabban említett okai között szerepel a hatótáv vélt hiánya, a magas beszerzési árak és a töltési infrastruktúra hiánya. Citroen e-berlingo Vauxhall Vivaro-e A T&E szerint az alacsonyabb üzemeltetési költségek és az elektromos járművek iránti növekvő érdeklődés azt támasztja alá, hogy a dízelüzemű furgonok CO2-kibocsátásának az Európai Bizottság által jelenleg javasoltnál szigorúbb csökkentésére vonatkozó célértékeket kell kitűzni. Az Európai Bizottság azt javasolta, hogy 2035-re minden új furgon zéró károsanyag-kibocsátású legyen. A T&E szerint azonban a kutatás szerint az Európai Parlamentnek és az EU tagállamainak Szigorúbb CO2-kibocsátási célokat kell kitűzniük, hogy felgyorsítsák az e-furgonok elterjedését a 2020-as években és a 2030-as évek elején! Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!