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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Franciaországban március végén átadták a Tesla leghosszabb Supercharger állomását. Nagyobbak vannak szerte a világban, de egyértelműen ez a leghosszabb.

A E.Leclerc áruház parkolójában megépült Supercharger állomáson egyszerre 28 autó tölthet, amely jelentősen elmarad például a kínai 72 állásos töltőállomástól, abban azonban egyedülálló a francia helyszín, hogy egy sorban ennyi töltőoszlopot még sehol nem helyezett el a Tesla.

Az amerikai autógyártó rohamtempóban fejleszti a töltőhálózatát. 2020 végén 2564 állomáson összesen 23.277 Supercharger töltőoszlop volt világszerte, amely 35%-ot bővülve 2021 végére 3476  állomásra és 31.498 töltőre növekedett.

Ahogy az sok Supercharger állomásnál felmerül, a leghosszabb címet elnyerő francia töltőállomás esetében is arra panaszkodnak a helyszínt ismerők, hogy az autópályáról csak jelentős időveszteséggel érhetők el a töltők. Az A31 autópályáról körülbelül 15 perces veszteséget eredményez a tíz kilométeres kitérő.

A Tesla végre felismerhetné (és kezelhetné) azt a problémát, hogy hosszabb úton a töltési időhöz a töltősziget megközelítéséhez szükséges idő is hozzáadódik. Miközben a töltési teljesítmény folyamatos növelésével igyekeznek minden másodpercet lefaragni a töltési időből, addig egy forgalmas bevásárlóközpont parkolójában elhelyezett töltőállomás eléréséhez akár negyed órát is autóznunk kell, így elvész a gyors töltés előnye.


Ebből a szempontból Magyarországon is jobbak az Ionity helyszínek, melyek közvetlenül autópálya pihenőkben találhatók. Ha sietni kell és az ingyenesség nem szempont, érdemesebb Ionity állomáson tölteni Tesla Supercharger helyett. Balázs sem véletlenül választotta az Ionity töltőket a Teslával Supercharger helyett a BMW i4 vs. Tesla Model 3 LR „Irány az Adria” versenyen (hogy mi is ez pontosan? Alábbi cikkünkből kiderül!)

Villanyautóval az Adriára: Tesla vs. BMW

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.