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
auto
2024. 04. 20. szombat

Hamarosan kezdődik a Toyota bZ4X európai értékesítése

elektromos autó

Idén nyáron adják át az első európai vásárlóknak a Toyota első globálisan forgalmazott tisztán elektromos autóját, amely a keresztségben a bZ4X nevet kapta.

Az összkerékhajtással, valamint Subaru Solterra márkanéven is elérhető autó az első modell a Toyota villanyautóknak dedikált e-TNGA padlólemezén. Az összkerékhajtást, ahogy az elektromos autóknál szokás, két villanymotorral oldják meg.

Megérkezett Európába az első Subaru Solterra

Az autó legnagyobb szenzációja, hogy az akkumulátorra 10 év vagy egymillió kilométeres garanciát vállalnak, szemben a többi gyártóra jellemző 150-200 ezres jótállással. Természetesen azt is érdemes figyelembe venni, hogy mit ígér a garancia. A Toyota esetében legalább 70%-os akku állapotra vonatkozik.

Az autóba 71,4 kWh kapacitású akkumulátort építenek, amely a WLTP mérési ciklus szerint a csak az első tengelyt hajtó változat esetében 516 km hatótávot jelent, az összkerekes változatnál pedig 470 km-t. Az előbbi hatótávokhoz a sajtóközlemény szerint 14,3 kWh/100 km, illetve 15,8 kWh/100 km átlagfogyasztás tartozik, bár a megadott hatótávot és a fogyasztást beszorozva 73-75 kWh  nettó akkumulátor-kapacitás adódik.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.