Hamarosan kezdődik a Toyota bZ4X európai értékesítése
Idén nyáron adják át az első európai vásárlóknak a Toyota első globálisan forgalmazott tisztán elektromos autóját, amely a keresztségben a bZ4X nevet kapta.
Az összkerékhajtással, valamint Subaru Solterra márkanéven is elérhető autó az első modell a Toyota villanyautóknak dedikált e-TNGA padlólemezén. Az összkerékhajtást, ahogy az elektromos autóknál szokás, két villanymotorral oldják meg.
Az autó legnagyobb szenzációja, hogy az akkumulátorra 10 év vagy egymillió kilométeres garanciát vállalnak, szemben a többi gyártóra jellemző 150-200 ezres jótállással. Természetesen azt is érdemes figyelembe venni, hogy mit ígér a garancia. A Toyota esetében legalább 70%-os akku állapotra vonatkozik.
Az autóba 71,4 kWh kapacitású akkumulátort építenek, amely a WLTP mérési ciklus szerint a csak az első tengelyt hajtó változat esetében 516 km hatótávot jelent, az összkerekes változatnál pedig 470 km-t. Az előbbi hatótávokhoz a sajtóközlemény szerint 14,3 kWh/100 km, illetve 15,8 kWh/100 km átlagfogyasztás tartozik, bár a megadott hatótávot és a fogyasztást beszorozva 73-75 kWh nettó akkumulátor-kapacitás adódik.