Hamarosan kezdődik a Toyota bZ4X európai értékesítése

Idén nyáron adják át az első európai vásárlóknak a Toyota első globálisan forgalmazott tisztán elektromos autóját, amely a keresztségben a bZ4X nevet kapta.

Az összkerékhajtással, valamint Subaru Solterra márkanéven is elérhető autó az első modell a Toyota villanyautóknak dedikált e-TNGA padlólemezén. Az összkerékhajtást, ahogy az elektromos autóknál szokás, két villanymotorral oldják meg.

Az autó legnagyobb szenzációja, hogy az akkumulátorra 10 év vagy egymillió kilométeres garanciát vállalnak, szemben a többi gyártóra jellemző 150-200 ezres jótállással. Természetesen azt is érdemes figyelembe venni, hogy mit ígér a garancia. A Toyota esetében legalább 70%-os akku állapotra vonatkozik.

Az autóba 71,4 kWh kapacitású akkumulátort építenek, amely a WLTP mérési ciklus szerint a csak az első tengelyt hajtó változat esetében 516 km hatótávot jelent, az összkerekes változatnál pedig 470 km-t. Az előbbi hatótávokhoz a sajtóközlemény szerint 14,3 kWh/100 km, illetve 15,8 kWh/100 km átlagfogyasztás tartozik, bár a megadott hatótávot és a fogyasztást beszorozva 73-75 kWh  nettó akkumulátor-kapacitás adódik.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.