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 Három heti kényszerpihenő után, kedden újra elindulhat a termelés a Tesla kínai gyárában, illetve több nagy helyi üzemben, autógyárban. A helyzet azonban messze nem felhőtlen. Tarthatatlan Kínában a hatóságok azzal próbálják megfékezni a járványt, hogy amint valahol felüti a fejét a fertőzés, teljes kijárási tilalmat rendelnek el, lezárják az egész várost. Ez történt a 25 milliós Sanghajban is. Azonban míg ez a taktika úgy ahogy működött az eredeti járvány kitörésekor, és a kínai újév két hetes ünnepsége körüli időszakot kihasználva viszonylag nagyobb extra leállás nélkül sikerült megoldani a helyzetet, most merőben másak a körülmények. A három hete tartó leállás gyakorlatilag teljesen megbénította a gazdaságot, ami viszont ennél is nagyobb gond volt, az az, hogy az állami szervek nem győzték a lakosság ellátását, így tömegeknél fogyott el az élelmiszer és a víz. Egyes jelentések szerint a város csapvize ivóvízként nem igazán használható, mivel túl sok benne a szennyező anyag, amit nem lehet egyszerűen elforralni, így nagyon sokan palackozott vizet isznak, ami szintén elfogyott a hetek alatt. A kijárási tilalom annyira szigorú volt, hogy még kutyát sétáltatni sem lehetett elhagyni a lakást, így sokaknak olyan banális dolgok okoztak fejfájást, hogy a házikedvenc is csak a lakásban tudta a dolgát elvégezni. Az intézkedések ellenére azonban napról napra nőtt a fertőzöttek száma, miközben kórházba igen kevesen kerültek, a hivatalos adatok szerint pedig haláleset nem is volt. Ezt akár elhisszük, akár nem, csak olaj volt a tűzre, mivel az éhező, szomjazó lakosság még kevésbé látta értelmét a teljes lezárásnak, és a kommunista államban szokatlan módon több helyen tüntetések voltak, boltokat fosztottak ki. A legdermesztőbb esetet mégis az a videó örökítette meg, amelyben az hallatszik, ahogy egy lakónegyed társasházaiban a végtelenségig elkeseredett emberek a teraszokon és a nyitott ablakokon át sikítoznak, kiabálnak, sírnak. Lazítás A Tesla sanghaji gyára március 28-án már nem nyithatott ki a városban egyre jobban terjedő legújabb COVID variáns miatt. A lezárások elején még volt pár helyi autógyártó, amelyik zárt rendszerre kapcsolt, azaz a munkatársak egy részét a gyárban altatta, és ellátta, így azok a külvilággal nem érintkeztek, és ha korlátozottan is, de a termelés tovább folyhatott. Később azonban egyre több beszállító kényszerült bezárni, a legnagyobb problémát pedig a logisztika leállása okozta, mivel a kamionok nem hagyhatták el a körzeteket, településeket. Mindezek hatására a napokban lazítani kezdett a politikai vezetés a szabályokon, és szépen lassan újraindul az ipar is. Egy frissen publikált lista szerint a SAIC és a Tesla gyára is azok közé tartozik, amelyeket rendkívül fontosnak tartanak a gazdaság szempontjából, ezért a mindenképpen újra kell indulnia besorolását kapták, és 18-án hétfőn megkezdhették volna felvenni a munkát. Egy beszállító nehézségei miatt azonban úgy néz ki, csak kedden indul meg a termelés. (2/2)Tesla Giga Shanghai is marked as a "suspended enterprise that must resume production" in the new Lingang area. — Yan Chang (@cyfoxcat) April 17, 2022 A kínai közösségi médián érkező beszámolók szerint a Tesla alkalmazottai egy munkáltató igazolás, személyazonosító dokumentum, és 24 órán belüli negatív COVID teszt birtokában most már elhagyhatják otthonukat, hogy dolgozni menjenek. A screenshot from a WeChat group shows that Tesla employees leaving home to resume work at Giga shanghai need to bring their ID, a negative COVID-19 test result within 24 hours and a commitment letter. pic.twitter.com/75MHLFmMFj — Chris Zheng (@ChrisZheng001) April 17, 2022 Az általában az Apple boszorkánykonyhájából származó füleseiről elhíresült, egy nagy tajvani pénzügyi vállalat elemzőjeként dolgozó Ming-Chi Kuo, most a Tesla kapcsán arról is beszámolt, hogyan fog kinézni a termelés újraindítása a gyakorlatban. (1/3) Tesla Giga Shanghai resumption details:1. Production lines will reopen on April 18 at the earliest.2. After the resumption, production will move to a one-shift operation (vs. two-shift before the lockdown), so JPH (jobs per hour) will reduce from 80-85 to 40-50. — 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) April 17, 2022 A gyár egy műszakban kezdheti meg a termelést ami a korábbi 80-85 autós óránkénti átlagot megfelezi és mindössze 25-30 ezer autó készülhet így havonta. A cég alkatrész tartalékai ezzel a gyártási ütemmel 2,5 hétre elegendők – ennyi idő lesz arra, hogy az ellátási lánc is összeszedje magát, különben ismét le kell majd állni. Ha minden a tervek szerint halad, május közepén állhat helyre a gyártási volumen, de ez nagyban függ a járvány alakulásától. A három hetes leállás, valamint a tovább csökkentett gyártási ütem 50-70 ezer autós lyukat üthet a Tesla második negyedéves gyártási tervein, hiszen valószínűtlen, hogy Austin és Berlin kompenzálni tudja a Sanghaj leállását. A Model 3 eleve csak Fremontban és Kínában készül, a Model Y pedig még csak épphogy elkezdett kigördülni a gyárakból – a német változat ráadásul a sanghaji üzemből kapja az akkupakkokat. Ezt elsősorban az európai és kínai kiszállítások csökkenésén fogjuk látni, de az sem kizárt, hogy a kiterjedt sanghaji beszállítói lánc lábadozását más márkák, más iparágak európai, vagy amerikai gyárai is meg fogják érezni. COVID: már a gyár padlóján alszanak a munkások Kínában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!