Az eset még áprilisban történt, de nemrég újabb részletek derültek ki. Emberi mulasztás A német sajtó információi szerint a baleset a fényezőüzemben történt, de szerencsére senki nem sérült meg, és környezeti kár sem keletkezett. Az autók korrózióállóságát biztosító elektromos töltéssel felvitt anyagot egy hatalmas medencében kapja meg az autó, ahol a kész karosszéria még a fényezés legelején vesz egy fürdőt. Hogy ez pontosan hogyan történik azt a Tesla egyik toborzó videójában is megnézhetjük (körülbelül 12 másodpercnél kell keresni a részletet): Brandenburg tartomány környezetvédelmi tárcájának tájékoztatása szerint, április 11-én egy tartályt töltöttek fel az ehhez szükséges folyadékkal, azonban emberi mulasztás miatt az egyik szelep nyitva maradt, és 15.000 liter kifolyt az anyagból. Szerencsére a gyárat felkészítették erre az eshetőségre, ugyanis a tartálynak otthont adó csarnok alján egy gyűjtőedény található, és a folyadék ebben gyűlt össze. A vállalat megbízott egy veszélyes anyagok ártalmatlanítására szakosodott céget, hogy a folyadékot pumpálja ki, ami még aznap meg is történt. Az eset azonban nem várt fordulatot vett, amikor az alvállalkozó szakemberei másnap eltávolították a szivattyúzáshoz használt csöveket. Elfelejtették ugyanis ezeket átmosni, és amikor kivitték a berendezéseket a gyárépület ajtaján, a csőben maradt 2-3 liter folyadék kiömlött a betonra. A kép kicsit megtévesztő, a sötét rész nem víz, hanem az aszfalt – valószínűleg a képen vöröses színű por lehet az az anyag amivel felitatták a folyadékot. Forrás: ÖDP Brandenburg A gyárcsarnok előtti aszfaltról a folyadékot azonnal felitatták egy erre szolgáló kötőanyag segítségével. A minisztérium tájékoztatása szerint környezetszennyezés nem történt, de az eset – érthető okokból – elég nagy port kavart, mivel az ivóvízre erősen veszélyes anyagról van szó. Környezetvédő szervezetek, és egy helyi politikai erő vizsgálatot követelnek, a helyi vízmű pedig nehezményezi, hogy csak késve értesítették az esetről. Egy fotó alapján felmerült a gyanú, hogy a folyadék egy része egy esőelvezető csatornába kerülhetett, azonban erre eddig semmi jel nem utal. A gyárnál az esővizet egy hatalmas, tűzoltáshoz épített víztározóba gyűjtik, amelynek tartalmát folyamatosan vizsgálják, de szennyezést nem találtak. A gyár területén összegyűlt esővizet a terület túlsó végén ilyen medencékben gyűjtik össze, ahonnan tűz esetén szivattyúk szállítják azt vissza az épületekhez. Forrás: Tobias Lindh, YouTube Egy nappal korábban Az eset kapcsán környezetvédők egy másik fotóval is előálltak, amin egy nappal korábban a gyár körül egy másik ponton is folyadék látszik az aszfalton. A környezetvédelmi minisztérium utánajárt ennek is, és mint elmondták, ez sima víz volt, ugyanis a gyár tűzoltórendszerét minden nap tesztelik, és ilyenkor nedves lesz az aszfalt. A közleményben azt is hozzáteszik, hogy megnéztek több korábbi drónvideót is, ami bizonyítja a fenti magyarázatot. Lítiumot és akkugyártáshoz használt oldószert találtak a gödi kutak vizében Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!