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 Használt elektromosautó-akkumulátorokból épített energiatároló rendszer egészíti ki a Volkswagen legújabb gyorstöltőállomását, amely a múlt héten nyílt meg a zwickau gyár területén. Az úgynevezett Power Storage Container (PSC) nettó kapacitása 570 kWh, és összesen 96 olyan akkumulátormodulból áll, amely korábban előszériás Volkswagen ID.3 vagy ID4. elektromos gépjárműben működött. A vállalat vezetői úgy vélik, hogy a PSC költséghatékony alternatívát kínál a transzformátorállomással szemben, lehetővé teszi ugyanis nagy mennyiségű energia rövid időn belüli biztosítását anélkül, hogy túlterhelné az elektromos hálózatot. További előnye, hogy az átmeneti energiatárolással elkerülhetőek a magas alapköltségek – a nagyteljesítményű töltőkkel rendelkező gyorstöltőparkok esetében a transzformátorállomásokat általában egy nagy teljesítményű középfeszültségű hálózathoz való csatlakozással telepítik, amelyek a nap 24 órájában üzemelnek, és jelentős kezdeti beruházást igényelnek. A töltőállomás továbbá olyan területeken is letelepíthető, ahol a hálózat kiépítése vagy bővítése nem megoldható. Az új töltőpark a powerbankkal a háttérben (balról): Florian Köhler, az AW Automotive projektmenedzsere, Ingolf Keller, energiaügyi igazgató, Karen Kutzner, a VW Szászország pénzügyi és irányítási igazgatója, Lars Thielemann, vezető tervezési részleg, és Jörg Engelmann innovációs vezető. A zwickaui üzem nyugati kapujánál található töltőpark négy, egyenként 150 kW-os töltőállomásból áll, amelyek két villanyautó egyidejű töltése esetén 75 kW-os teljesítményt kínálnak. Ez azt jelenti, hogy akár nyolc jármű is tölthető egyszerre. Az elektromos áram többek között a szomszédos fotovoltaikus berendezésből származik, de ha épp a hálózatból szükséges energiát vételezni, akkor sincs baj, mivel a Volkswagen Sachsen 2017 óta vásárol zöld áramot, ezért minden járművet 100%-ban megújuló energiával töltenek fel. Az év végéig három ilyen gyorstöltő park üzemel majd az erőmű területén. A használt akkumulátorokból álló energiatároló konténer egyébként nem teljesen új a Volkswagen Csoportnál, hiszen az Audi is hasonló megoldást használ a nürnbergi töltőközpontjánál. Ma nyit az Audi töltő központ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!