PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Használt akkumulátorokkal csökkenti a töltés költségét a Volkswagen

Használt elektromosautó-akkumulátorokból épített energiatároló rendszer egészíti ki a Volkswagen legújabb gyorstöltőállomását, amely a múlt héten nyílt meg a zwickau gyár területén. Az úgynevezett Power Storage Container (PSC) nettó kapacitása 570 kWh, és összesen 96 olyan akkumulátormodulból áll, amely korábban előszériás Volkswagen ID.3 vagy ID4. elektromos gépjárműben működött.

A vállalat vezetői úgy vélik, hogy a PSC költséghatékony alternatívát kínál a transzformátorállomással szemben, lehetővé teszi ugyanis nagy mennyiségű energia rövid időn belüli biztosítását anélkül, hogy túlterhelné az elektromos hálózatot. További előnye, hogy az átmeneti energiatárolással elkerülhetőek a magas alapköltségek – a nagyteljesítményű töltőkkel rendelkező gyorstöltőparkok esetében a transzformátorállomásokat általában egy nagy teljesítményű középfeszültségű hálózathoz való csatlakozással telepítik, amelyek a nap 24 órájában üzemelnek, és jelentős kezdeti beruházást igényelnek. A töltőállomás továbbá olyan területeken is letelepíthető, ahol a hálózat kiépítése vagy bővítése nem megoldható.

Az új töltőpark a powerbankkal a háttérben (balról): Florian Köhler, az AW Automotive projektmenedzsere, Ingolf Keller, energiaügyi igazgató, Karen Kutzner, a VW Szászország pénzügyi és irányítási igazgatója, Lars Thielemann, vezető tervezési részleg, és Jörg Engelmann innovációs vezető.

A zwickaui üzem nyugati kapujánál található töltőpark négy, egyenként 150 kW-os töltőállomásból áll, amelyek két villanyautó egyidejű töltése esetén 75 kW-os teljesítményt kínálnak. Ez azt jelenti, hogy akár nyolc jármű is tölthető egyszerre. Az elektromos áram többek között a szomszédos fotovoltaikus berendezésből származik, de ha épp a hálózatból szükséges energiát vételezni, akkor sincs baj, mivel a Volkswagen Sachsen 2017 óta vásárol zöld áramot, ezért minden járművet 100%-ban megújuló energiával töltenek fel. Az év végéig három ilyen gyorstöltő park üzemel majd az erőmű területén.

A használt akkumulátorokból álló energiatároló konténer egyébként nem teljesen új a Volkswagen Csoportnál, hiszen az Audi is hasonló megoldást használ a nürnbergi töltőközpontjánál.

Ma nyit az Audi töltő központ

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.