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
auto

Nem tréfált a Renault, tényleg felmondta a szerződést a kereskedőkkel

egyéb

Még két hete sincs, hogy megírtuk, a Renault annyira komolyan gondolja a partnerhálózat átalakítását, hogy attól sem riad vissza, hogy minden kereskedőjével felbontsa a szerződését.

Nem vicceltek.

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

Nukleáris opció – két év gondolkodási idővel

Az autógyártók legtöbbje tőle független kereskedéseken keresztül értékesíti portékáját, és így tesz a Renault csoport is. Csakhogy a Dacia tulajdonosa úgy érzete, az évek alatt túl sok jogot harcolt ki a német kereskedők érdekvédelmi csoportja, és a haszonkulcsból is engedniük kell, hogy az autógyártó márkái versenyképesek maradhassanak.

Sokan valószínűleg csak üres fenyegetésnek gondolták a nukleáris opciót, miszerint úgy ahogy van felbontják a franciák a megállapodást, de most mégis meglépték ezt.

Az Automobilwoche német szaklap most úgy értesült, hogy a Renault 2024 szeptemberével megszünteti jelenlegi szerződéseit, az új alapokra helyezett megállapodás pedig 2024 január elsejétől lép életbe.

A kereskedéseknek tehát van másfél-két évük, hogy eldöntsék aláírnak-e újra, vagy más márka után néznek akinek az autóit árulhatják.

A cég Renault márkájának kétszintű kereskedői hálózata van, amely továbbra is megmarad. Ebben eddig 100 kiemelt partner kapott helyet, és a cég továbbra is ragaszkodik ehhez a nagyságrendhez. Ezek a kereskedők megkapják azt a jogot is, hogy saját partnereket vonjanak be – ennek a másodlagos hálózatnak a mérete csak tőlük függ majd. Az új szerződés értelmében egyébként 6 százalékra csökken a kereskedői jutalék, de elérhető lesz további egy százalék bónusz, amit minőségi alapon osztanak ki. Az autógyártó arra hivatkozik, hogy más országokban már ez a modell működik.

A Daciánál is változások lesznek. A csoport jóárasított márkája viszont egyszintű kereskedői hálózatra tér át, mert szeretnének közvetlenül szerződésben lenni a partnereikkel. A kereskedői jutalék öt százalék lesz. A román autógyártó egyébként az imidzsén is szeretne javítani, és az olcsóságról a jó ár-érték arányra helyezné a hangsúlyt.

Csökkenő flottaeladások

De nem csak a kereskedői hálózatot, a központi képviseletet is újraszervezi a Renault Németországban. A német lap úgy tudja, hogy a flottaeladások aránya az elmúlt években 4,3 százalékról 1,9-re csökkent, ezért megszüntetik az önálló üzletágat, és egy kisebb csapattal a marketing osztályhoz csapják ezt az értékesítési formát.

A változás az év végén lép életbe.

Kereskedők nélkül maradhat a Renault Németországban

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás