1972-ben, kereken ötven évvel ezelőtt indult el a Renault 5 négyszemélyes szupermini sorozatgyártása, amely egyben egy páratlan sikertörténet kezdete is volt, hiszen a modell majdnem 15 éven keresztül Franciaország legnépszerűbb autójaként csalogatta magához a vásárlókat. Az R5 néven is emlegetett első generáció évfordulójának alkalmából a gyártó egy különleges példánnyal rukkolt elő: az R5 Turbo 3E a klasszikus kisautó sportos változatainak, a Turbo és Turbo 2-nek állít emléket. Nevében a 3-as értelemszerűen a Turbo sorozatban elfoglalt helyére utal, az E pedig arra, hogy a bemutatóautó tisztán elektromos hajtáslánccal van felruházva. A villanyautó 4006 mm hosszú az igencsak szembeötlő hátsó szárnyával együtt, 2020 mm széles, és 1320 mm magas, tengelytávolsága 2540 mm. Akkumulátor nélkül 980 kilót nyomna, a 42 kWh kapacitás azonban 520 kilóval megdobja a tömegét, amit szénszálas karosszériával igyekeztek kompenzálni a tervezők.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 Az R5 Turbo 3E kifejezetten aszfaltra készült, olyan látványos mutatványokhoz, mint például a gumifüstölő driftelés, merthogy a Renault azt is meg szeretné mutatni, hogy a teljesítmény, szórakozás, és az elektromos hajtás jól megfér egymás mellett. Két villanymotor dolgozik az autó hátsó tengelyén összesen 280 kW-tal (380 LE) és 700 Nm azonnali nyomatékkal. Álló helyzetből 3,5 másodperc alatt felgyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig a 200 km/h-t is elérheti. Hogy pontosan mennyi a hatótávolsága, azt nem közölte a vállalat, de azt igen, hogy bőven elegendő néhány körhöz a versenypályán vagy egy Gymkhana futamhoz. A töltőcsatlakozó egyébként a motorháztetőn található légbeömlőben bújik meg. Az aksi feltöltése 2 órát vesz igénybe 380V/32A-es töltővel. A prototípus a Chantilly Arts & Elegance 2022 versenyen debütál szeptember 25-én, utána pedig az október 17-én kezdődő Párizsi Autószalonon is kiállítják. Habár ez csupán egy egyszeri bemutatódarab, a Renault 5 valóban újjászületik megvásárolható, elektromos modellként, és a híresztelések szerint készül belőle sportos változat is. Olcsó villanyautó lesz a Renault 5-ből 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!