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 A Continental csoport saját belső vizsgálata tárta fel, hogy alkalmazottaik egy része éveken keresztül hamisította a minőségellenőrzési adatokat a cégcsoport műanyagipari ágánál. Az autósok testi épsége nincs veszélyben, de kérdés, hogy károsodhattak-e a cég gumicsöveivel szerelt klímarendszerek. A konzekvenciákat már levonták A klímarendszerekhez használt tömlők minőségbiztosítása elsőre kevéssé fontos munkafolyamatnak tűnhet, de előírások rögzítik, hogy mennyi műanyag, illetve fémdarab válhat ki belőlük és kerülhet a rendszerben keringő hűtőközegbe. A Continental saját vizsgálata most azt találta, hogy a kiszállított darabok 69,1%-ánál ez az érték nem felelt meg a rögzített paramétereknek. A hibás gyártásra azért nem derült fény 2021 végéig, mert a cég saját munkatársai éveken keresztül meghamisították a minőségellenőrzési eredményeket, hogy eltussolják a hibát. A cég hangsúlyozza, hogy az a közlekedés és az utasok biztonsága nincs veszélyben, hiszen a klímarendszer zárt, onnan semmi nem kerül ki. Valószínű azonban, hogy nem tesz jót az autók klímarendszerének, ha apró műanyag és fémdarabokkal szennyeződik a hűtőközeg, a cég ugyanis már tárgyal ügyfeleivel, nagy autógyártókkal a hibás alkatrészek cseréjéről. Continental tömlők és csövek a klímarendszerben. Forrás: Continental A cég szerint a személyügyi konzekvenciákat már levonták az esetből, de a vizsgálat még nem zárult le teljesen. A DPA hírügynökség anyaga emlékeztet arra is, hogy a Continental kapcsán jelenleg is vizsgálódik a német államügyészség, mert felmerült a gyanú, hogy a cég és annak alkalmazottai részesei voltak a Volkswagen dízelbotrányának. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!