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
auto
2024. 04. 16. kedd

Frissült a Tesla Model 3 és Model Y is

elektromos autó

A Teslánál pusztán technikailag vannak modellévek, a legtöbb frissítés év közben, akkor érkezik, amikor az kész a sorozatgyártásra, és a beszállítók is felkészültek.

Most azonban pár újítás egybeesik az idén októbertől gyártásba került 2023-as évszámmal ellátott járművek érkezésével.

Kényelem és biztonság

Az első újdonságot maga Elon Musk erősítette meg egy Twitteres kérdésre adott válaszában.

A Tesla vezetője arról számolt be, hogy a Model 3 és Y kis akkus és Long Range változatai mostantól egy olyan új felfüggesztéssel készülnek, amely úgy növeli az utasok kényelmét, hogy közben – állítólag – nem ront az autó kezelhetőségén. Arról nem beszélt az üzletember, hogy ez minden gyár helyi változatára érvényes-e, ami nem mindegy, hiszen az Y már négy helyszínen, Austinban, Berlinben, Fremontban és Sanghajban is készül, és a frissítések nem mindig jelennek meg egyszerre ezekben az üzemekben.

Egy másik, a kényelmet fokozó újítás a Model Y hátsó üléssorát érinti. Kínai jelentések szerint mostantól 3 centiméterrel hosszabb lesz a két szélső ülés, és így jobban alátámasztja az ember combját. A rövid ülőpad egy gyakori kritika volt a két olcsóbb Tesla hátsó sorával kapcsolatban, de egyelőre a hír csak a sanghaji gyártású Y-ról szól.

Forrás: Yiche.com

Szintén újdonság, hogy a kínai gyártású model Y hátsó ajtajai is megkapták azokat a vésznyitókat, amelyeket eddig csak az elsőkön láttunk. Az a két típus – illetve most már az új generációs S és X is – elektronikus, nyomógombos belső ajtónyitóval van szerelve, de rendelkeznek egy-egy mechanikus, vésznyitóval is a két első ajtónál arra az esetre, ha nem lenne áram egy baleset után az autóban. Ez a manuális megoldás annyi hátránnyal rendelkezik, hogy az elektronikus változattal szemben, a keret nélküli ablakokat nem húzza le résnyire, így károsodhat az üveg vagy az ajtóív feletti díszléc – de hát egy baleset után ez sokadlagos gond.

Pletyka

Végül megemlítenénk egy pletykát, amelyre mérget azért nem vennénk, de érdekes információ. Kínában népszerűek a megnövelt hátsó utasterű autók, mivel a tehetősebbeknek sokszor sofőrjük is van, és szeretnek hátul utazni. Tipikusan arról van ilyenkor szó, hogy a kínai piacra az autógyártó készít egy hosszított tengelytávú kiadást. Ez számos európai prémium gyártónál szokás a kínai kínálatban. A Tesla kapcsán is már többször felröppent hasonló hír, de eddig soha nem igazolódott be az értesülés.

Most a Model Y kapcsán kapott szárnyra a pletyka, amit az indított el, hogy állítólag a CATL megrendelést kapott egy hosszabb LFP akkupakk gyártására a Teslától. A hír szerint egyébként a 7,5 centivel nagyobb tengelytáv 2965 mm lenne, amire egyesek rögtön megjegyezték, hogy az pontosan a Model X mérete – ergo, lehet nem nagyobb Y- készül, hanem az X-nek lesz egy új, olcsóbb, LFP akkus változata is.

Egyelőre nem tudjuk eldönteni a pletyka melyik változata kevésbé valószínű, de túl nagy pénzt egyikre sem tennénk.

Már a Tesla is csalna a teszteken?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.