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
auto
2024. 07. 27. szombat

Frissült a Tesla Model 3 és Model Y is

A Teslánál pusztán technikailag vannak modellévek, a legtöbb frissítés év közben, akkor érkezik, amikor az kész a sorozatgyártásra, és a beszállítók is felkészültek.

Most azonban pár újítás egybeesik az idén októbertől gyártásba került 2023-as évszámmal ellátott járművek érkezésével.

Kényelem és biztonság

Az első újdonságot maga Elon Musk erősítette meg egy Twitteres kérdésre adott válaszában.

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

A Tesla vezetője arról számolt be, hogy a Model 3 és Y kis akkus és Long Range változatai mostantól egy olyan új felfüggesztéssel készülnek, amely úgy növeli az utasok kényelmét, hogy közben – állítólag – nem ront az autó kezelhetőségén. Arról nem beszélt az üzletember, hogy ez minden gyár helyi változatára érvényes-e, ami nem mindegy, hiszen az Y már négy helyszínen, Austinban, Berlinben, Fremontban és Sanghajban is készül, és a frissítések nem mindig jelennek meg egyszerre ezekben az üzemekben.

Egy másik, a kényelmet fokozó újítás a Model Y hátsó üléssorát érinti. Kínai jelentések szerint mostantól 3 centiméterrel hosszabb lesz a két szélső ülés, és így jobban alátámasztja az ember combját. A rövid ülőpad egy gyakori kritika volt a két olcsóbb Tesla hátsó sorával kapcsolatban, de egyelőre a hír csak a sanghaji gyártású Y-ról szól.

Forrás: Yiche.com

Szintén újdonság, hogy a kínai gyártású model Y hátsó ajtajai is megkapták azokat a vésznyitókat, amelyeket eddig csak az elsőkön láttunk. Az a két típus – illetve most már az új generációs S és X is – elektronikus, nyomógombos belső ajtónyitóval van szerelve, de rendelkeznek egy-egy mechanikus, vésznyitóval is a két első ajtónál arra az esetre, ha nem lenne áram egy baleset után az autóban. Ez a manuális megoldás annyi hátránnyal rendelkezik, hogy az elektronikus változattal szemben, a keret nélküli ablakokat nem húzza le résnyire, így károsodhat az üveg vagy az ajtóív feletti díszléc – de hát egy baleset után ez sokadlagos gond.

Pletyka

Végül megemlítenénk egy pletykát, amelyre mérget azért nem vennénk, de érdekes információ. Kínában népszerűek a megnövelt hátsó utasterű autók, mivel a tehetősebbeknek sokszor sofőrjük is van, és szeretnek hátul utazni. Tipikusan arról van ilyenkor szó, hogy a kínai piacra az autógyártó készít egy hosszított tengelytávú kiadást. Ez számos európai prémium gyártónál szokás a kínai kínálatban. A Tesla kapcsán is már többször felröppent hasonló hír, de eddig soha nem igazolódott be az értesülés.

Most a Model Y kapcsán kapott szárnyra a pletyka, amit az indított el, hogy állítólag a CATL megrendelést kapott egy hosszabb LFP akkupakk gyártására a Teslától. A hír szerint egyébként a 7,5 centivel nagyobb tengelytáv 2965 mm lenne, amire egyesek rögtön megjegyezték, hogy az pontosan a Model X mérete – ergo, lehet nem nagyobb Y- készül, hanem az X-nek lesz egy új, olcsóbb, LFP akkus változata is.

Egyelőre nem tudjuk eldönteni a pletyka melyik változata kevésbé valószínű, de túl nagy pénzt egyikre sem tennénk.

Már a Tesla is csalna a teszteken?

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.