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 Az elmúlt héten egy „exkluzív” megjelöléssel publikált hír látott napvilágot a Reuters hírportálján, azonban a cikket elolvasva nem igazán találtunk semmi újdonságot benne. A hír viszont arra elég volt, hogy néhány oldal a Cybertruck újabb késéséről írjon, ezért mégis foglalkozunk vele. Ha Európában késik, akkor nem emiatt A Tesla 2019 november végén mutatta be a Cybertruck prototípusát, és akkor két évvel későbbre ígérték a sorozatgyártás megkezdését. Ahogy azonban a Roadster és a Semi, úgy a pickup is késett az akkugyártás felfutásának nehézségei és a koronavírus, illetve az azt követő ellátási lánc problémák miatt. A cég álláspontja az volt, hogy amíg egyes kulcsfontosságú alkatrészek, akkucellák, félvezetők, gyártása szűkös keresztmetszet, addig minden új típus indítása csak a meglévő modellektől venné el az alkatrészeket. Ezzel duplán lőné lábon magát a cég, hiszen egy új modell gyártása az elején lassan, a kis darabszám miatt pedig nagy fajlagos költségekkel halad, ezzel egy időben viszont a nagy haszonnal gyártott meglévő modellnél pedig elveszítene némi gyártási volument és hasznot. 9000 tonnás gépszörny érkezik a Teslához Most viszont úgy néz ki, lassan oldódnak ezek a problémák, így egy hónapon belül megkezdődik a Semi kiszállítása, a frissen felépült austini gyárban van már hely a Cybertrucknak is, az olasz Idra már szállítja a szükséges gépsorok egy részét, a Tesla pedig az új 4680-as cellák gyártását az elmúlt negyedévben megháromszorozta. A legfrissebb, hivatalos kommunikáció a cég részéről kevesebb mint három hete, a harmadik negyedéves pénzügyi jelentés kapcsán hangzott el. Ekkor azt mondták, továbbra is azt tervezik, hogy 2023 közepén kezdődhet meg a Cybertruck gyártása. Ahogy azt korábban, más típusoknál, illetve más gyártóknál is láttuk, a gyártás kezdetétől az igazi tömegtermelésig több hónap, akár egy év is eltelhet. A Ford például, amely a COVID előtt közel évi 1 millió F sorozatú pickupot gyártott, tehát rendkívül nagy tapasztalattal és gyártási gyakorlattal rendelkezik a jármű kapcsán, idén április 26-án kezdte meg az F-150 Lightning elektromos autó gyártását, de a termelés első öt hónapjában mindössze 8760 darabot szállított ki a több, mint 200.000 darabos előrendeléssel rendelkező típusból. A Reuters most arról számol be exkluzív hírében, hogy a típus gyártása majd folyamatosan fog felfutni 2023 második féléve során, és 2024 elejére várható, hogy számottevő eladásokat produkál majd a cég belőle. De ebben semmi igazán meglepő, vagy új nincs. A Reuters a Guidehouse Insights elemzőcégre hivatkozva azt is írja, hogy az autó a 4680-as cellákat fogja használni, és ha ezek gyártásának felpörgetése késik, akkor ismét csúszhat a Cybertruck gyártása. A Tesla a legutóbbi negyedéves konferencián ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy jelenleg nem gondolják, hogy az új akkumulátorok elérhetősége korlátozná az autóik gyártási volumenét. A cég tervei szerint az idei negyedik negyedévben elérik, hogy az új cellákkal heti 1000 autó készülhessen. Forrás: Cybertruck Owners Club, YouTube A Guidehouse Insights volt egyébként az az elemző cég, amely 2021-ben az Argo AI-t találta az egyik legjobban teljesítő önvezetés-fejlesztő vállalatnak, a Teslát pedig utolsó helyre minősítette. Az Argo AI nemrég szüntette be tevékenységét, tulajdonosai, a Ford és a Volkswagen ugyanis 4,6 milliárd dollár veszteség leírása után megszüntették a vállalkozást. Milliárdokat égetett el a Ford és a VW, de ebből nem lesz önvezetés Az egyébként egyelőre még mindig nem biztos, hogy az eredeti specifikációkkal Európában forgalomba kerülhet a Cybertruck. Musk korábban már beszélt róla, hogy elképzelhető, hogy lesz egy kisebb, EU kompatibilis változat is majd az autóból, de erről konkrétumokat, vagy gyártási dátumokat nem tudni. Amig nem kezdődik meg a jármű forgalmazása, nem tudjuk meg a végleges specifikációkat és törésteszt (gyalogosvédelmi) eredményeket, addig azonban az eredeti változat EU konformitása kapcsán csak találgatni lehet. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!