A Volkswagen Csoport úgy döntött, hogy eladja a tisztán elektromos autókkal működő WeShare autómegosztó vállalkozását a német Miles-nak, A BMW és a Mercedes-Benz után, most a harmadik német autógyártó is kiszállt az autómegosztásból hazájában. Veszteséges A Volkswagen 2019-ben indította útnak a WeShare-t egyes német nagyvárosokban. Az autómegosztó flottája 2000 ID.3 és ID.4-ből állt, de a cég most elismerte, hogy nem úgy alakultak a dolgok, ahogy tervezték, és az ügyfelek csak egy szűk köre volt hajlandó prémiumot fizetni a villanyautós szolgáltatásért. A leányvállalat folyamatosan veszteséget termelt. Herbert Diess, a cég korábbi vezetője azt tervezte, hogy miután a VW megvásárolta az Europcar autókölcsönzőt, a két vállalkozás majd jól kiegészíti egymást és profitot termelhet az autómegosztó is, de ez nem sikerült. Jó hír, hogy az elektromos flotta használatban marad, az a Miles 9000-es, zömében belsőégésű motoros állományát zöldíti a jövőben. Sőt, a két cég arról is megállapodott, hogy a wolfsburgiak 2023-tól kezdve 10.000 elektromos autót szállítanak majd az autómegosztós partnernek. A BMW és a Mercedes már 2019-ben kiszállt ebből az üzletágból, amikor a DriveNow és Car2Go nevű szolgáltatásaikat összefésülték a ShareNow-ba, majd eladták a Stellantisnak. A Volkswagen egyébként most azt mondja, hogy ez nem jelenti teljesen az autómegosztós próbálkozás végét, Bécsben például az Europcar nemrég indított a Porsche-Bank segítségével hasonló szolgáltatást Sharetoo néven – számol be róla az Automobilwoche. Milliárdokat égetett el a Ford és a VW, de ebből nem lesz önvezetés Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!