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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Volkswagen Csoport úgy döntött, hogy eladja a tisztán elektromos autókkal működő WeShare autómegosztó vállalkozását a német Miles-nak,

A BMW és a Mercedes-Benz után, most a harmadik német autógyártó is kiszállt az autómegosztásból hazájában.

Veszteséges

A Volkswagen 2019-ben indította útnak a WeShare-t egyes német nagyvárosokban. Az autómegosztó flottája 2000 ID.3 és ID.4-ből állt, de a cég most elismerte, hogy nem úgy alakultak a dolgok, ahogy tervezték, és az ügyfelek csak egy szűk köre volt hajlandó prémiumot fizetni a villanyautós szolgáltatásért. A leányvállalat folyamatosan veszteséget termelt.

Herbert Diess, a cég korábbi vezetője azt tervezte, hogy miután a VW megvásárolta az Europcar autókölcsönzőt, a két vállalkozás majd jól kiegészíti egymást és profitot termelhet az autómegosztó is, de ez nem sikerült.

Jó hír, hogy az elektromos flotta használatban marad, az a Miles 9000-es, zömében belsőégésű motoros állományát zöldíti a jövőben. Sőt, a két cég arról is megállapodott, hogy a wolfsburgiak 2023-tól kezdve 10.000 elektromos autót szállítanak majd az autómegosztós partnernek.

A BMW és a Mercedes már 2019-ben kiszállt ebből az üzletágból, amikor a DriveNow és Car2Go nevű szolgáltatásaikat összefésülték a ShareNow-ba, majd eladták a Stellantisnak. A Volkswagen egyébként most azt mondja, hogy ez nem jelenti teljesen az autómegosztós próbálkozás végét, Bécsben például az Europcar nemrég indított a Porsche-Bank segítségével hasonló szolgáltatást Sharetoo néven – számol be róla az Automobilwoche.

Milliárdokat égetett el a Ford és a VW, de ebből nem lesz önvezetés

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.