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 2023 januárjában elstartol az ABB FIA Formula E elektromos versenysorozat kilencedik évada, és ezzel egy jelentős technológiai ugrásnak is szemtanúi lehetünk, ugyanis a második generációs versenyautókat felváltják a könnyebb, gyorsabb, és hatékonyabb Gen3 járművek. A Jaguar TCS Racing a Porsche és a Nissan mellet az egyik első résztvevő csapatként rántotta le a leplet saját, fekete-fehér köntösbe bújtatott versenyautójáról. Bemutatkozott a harmadik generációs Formula E versenyautó A Jaguar I-TYPE 6 minden idők legfejlettebb és leghatékonyabb elektromos versenyautója, ami a brit márka kötelékeiben gurul az aszfaltra. Minden innováció, új fejlesztés, és tapasztalat, ami a csapatot hozzásegíti a versenypályán elért sikerekhez, egyben lehetőség is az utcai, megvásárolható modellek továbbfejlesztésére. A Jaguar ráadásul egy nagyszabású átalakulás küszöbén áll: a tervek szerint 2025-re már csak villanyautókat fog értékesíteni a vállalat. Az I-TYPE 6 50 kilóval könnyebb és 100 kW-tal erősebb elődjénél, végsebessége pedig eléri a 320 km/h-t. Most először a Formula E történetében az autók első és hátsó hajtáslánccal is rendelkeznek, az új első hajtáslánc 250 kW-os, míg a hátsó 350 kW teljesítményű rekuperációra képes, így többé már nincs szükség hagyományos hátsó fékrendszerre. A Formula E bajnokság hivatalos gyári csapataként a Jaguar TCS Racing saját maga tervezi hajtásláncát, amely a villanymotort, az erőátvitelt, az invertert és a hátsó felfüggesztést foglalja magában. A januárban induló új szezonban egyébként nem csak kettő, hanem összesen négy versenyautó indul el a Jaguar hajtáslánc-technológiájával, ugyanis a csapat az Envision Racing rendelkezésére bocsátja rendszerét. A Jaguar TCS Racing számára ez lesz a harmadik szezon zsinórban, hogy ugyanazt a pilótapáros, Mitch Evanst és Sam Birdöt küldik a pályára. Mindkét versenyző egyedi, aszimmetrikus dizájnú, aranyszínű elemekkel díszített fekete-fehér autóval áll rajthoz. A Jaguar a hetedik szezonján kezdi meg hamarosan a Formula E-ben, az eddigi legsikeresebb a tavalyi volt, amikor Mitch Evans második lett az egyéni világbajnokságban. Mitch Evans és Sam Bird Az új évad legelső futamára 2023. január 14-én kerül sor Mexikóvárosban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!